Bukefalos 28 år!

Olämpligt komma direkt från stallet till apoteket!

Sv: Olämpligt komma direkt från stallet till apoteket!

Ja Ja... för ett par dagar sedan var jag på apoteket för att hmta ut medicin till min sjuka häst. Iklädd stallkläder naturligvis för det är ju mina arbetskläder liksom. Skulle jag byta kläder och duscha inför varje litet ärende man måste göra varje dag så blev det inte mycket gjort.

Det FINNS allergimedeciner är du allergisk så ät dom och lid! :devil:

Är själv känslig mot pollen men inte begär jag att världen ska snurra runt mig och kräver att allt ska asfalteras och alla träd huggas ner för det!

BAH!

/KT

sorry men jag blir så less på alla som gnäller jämt!
 
Sv: Olämpligt komma direkt från stallet till apoteket!

men rökare får lukta rök
parfymnissar och tanter får stinka parfym
hundägare har sina "hundkläder" på sig
kattägare sina "kattkläder" på sig
osv osv osv
 
Sv: Olämpligt komma direkt från stallet till apoteket!

jaja....så om jag ska åka in och hämta ut medicin till min sjuka häst - ska jag åka hem och duscha först då :confused:

gnäll på rökarna istället, betydligt större problem :mad:
 
Sv: Olämpligt komma direkt från stallet till apoteket!

hej!

Inte för att glömma att dom bara blir allergiska om man har hästkläderna på sej. Om man kommer från stallet direkt utan att ha duschat, men har bytt kläder (i håret finns lika mycket allergen och kläderna byts trots allt I stallet) så är de inte det minsta allergiska..

/ Lavinia, astmatiker och allergiker som också är trött på gnällspikar och som inte ber alla människor sluta med rökning, parfym och pelargoner för att hon råkar vara jätteallergisk och får astma av det....
 
Sv: Olämpligt komma direkt från stallet till apoteket!

Ja guuuuud så hemskt... Att dessutom behöva ÄTA i närheten av folk som kommer från stallet ...

Klart världen ska snurra runt dessa stackars allergiska människor, att vi andra inte bara fattat det *suckar*

Alltså hänsyn i all ära men nånstanns måste ju ändå vi icke allergiska få leva VÅRT liv...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 383
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Sugen på att lära dig någon ny sport? Det är aldrig för sent, som man lite käckt brukar säga. Men det är ju sant...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Susanne Lindahl, veterinär vid Statens veterinärmedicinska anstalt, är mitt uppe i ett arbete som förhoppningsvis ska begränsa...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Vikingatidens isläggar var gjorda av ben och krävde en annan åkteknik än dagens långfärdsskridskor. I morgon finns chansen att...
Svar
0
· Visningar
813
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp