Bukefalos 28 år!

Jo, fast nu är det ju så att jag alltid hyrt denna ponny från jag började sköta den. O hon är nog över 12 vilken man måste vara för att få hyra över sommaren. så om hon nu så gärna velat ha på bete så finns det 3 hästar som går där utan att nån rider dom.
 
Varför är jag egoist?
Visst om hon frågar om hon får borsta, men det gör hon inte. Då skulle jag inte säga nej.
 
Egoist tycker jag det låter som för du skriver att det faktiskt är du som hyr hästen och då låter det som att ingen annan ska få röra den.

Som någon annan har skrivit i den här tråden, det faller dig inte in att hon kanske är väldigt blyg och inte vågar fråga för att hon är rädd för att få ett nej, själv var jag också en sådann som strök runt längs hagar bara för att få titta på de vackra djuren, men att våga gå fram och fråga om jag fick borsta hade jag inte vågat, jag var alledeles för blyg.

Förmodligen skulle hon bli överlycklig om du erbjöd henne att få borsta den.
 
Varför skulle ingen annan få röra han? Hon får väl klappa han, bara hon inte gör något annat som att tjuvrida eller något. Hon har ju sett vart nycklarna till ladorna ligger så.
 
Det var några i mitt stall som erbjöd henne att bortsa ett par hästar och jag gjorde också det, hon gick och försökte ta in en häst själv och hon kom dit när den sista personen i stallet skulle åka hem, då när hästarana skulle ha lugn och ro och få äta sin mat ifred. Hon lyssnade knappt på oss.
 
När du va liten så följde du väl inte efter någon eller?
Kommer till stallet sent på kvällen när hästarna är fodrade och den sista personen ska åka hem?
Du struntade i att en ägare till en häst sa att du bara fick borsta när hon var där och kunde ansvara?
 
Vad tror du då att det gör för skillnad om ni är trevliga mot henne och lär känna henne lite, mot att bara kolla snett på henne, vet du då att hon inte är där och pillar nu bara för att hon inte är inbjuden, eller tro du bara hon kommer vara en pest om ni tar kontakt och är trevliga mot henne.
 
Men herregud, vad jag förstår så var dom snälla mot henne! Lät henne borsta olika hästar o så. men sen försökte ta in dom själv??! :crazy: Hur normalt är det? O visst att hon älskar hästar över allt annat. men hon är där VARJE dag, HELA dagen. O gör ingenting. :confused:
 
Men det är väl bara att säga åt henne att antingen så följer hon reglerna eller så försvinner hon helt och hållet, det kommer hon garanterat lyssna på.
 
Vi var ju trevliga mot henne, hon fick borsta och hjälpa till. Men hon lyssnade inte på oss, hon kunde ju ha blivit sparkad och översprungen för att hon gick in i en hage utan lov för att hämta en häst. Så vi tog kontakt med henne, så du behöver inte låta så jävla sur.
 
Föressten så gick hon in i stallet, utan att fråga. Det står faktist privat stall, obehöriga äga ej tillträde på dörren. :smirk:
 
Nu vet jag inte riktigt vilkent inlägg jag svarade på , men skit samma...

Jag kan mycket väl förstå, och tjejen som hyr hästen blir sur....
Är hon skötare på ridskolan, så innebär det att hon delar hästen med andra tjejer där, och hon har säkert sett fram emot att få ha hästen för sig själv över sommaren.

Jag tycker inte alls att det är egoistiskt. Det är hon som hyr hästen, och då är det hon som bestämmer.
Vill hon låta tjejen borsta och pyssla, så visst, men det är ingen skyldighet att låta hästälskande småtjejer hålla på med ens häst, även om man hyr en ridskolehäst.

Med tanke på skaderisken, så skulle jag inte låta henne vara själv med hästarna. 12 år är inte så gammalt.

Jag skulle aldrig släppa in småtjejer och låta dem hålla på med mina hästar!!!!

Visst, det kanske är synd om tjejen, hennes föräldrar har kanske inte råd att hyra en häst åt henne, de kanske inte ens har råd med ridlektioner, men det är ingen anledning.

Om hon överhuvudtaget ska vara i stallet så måste hon respektera de regler som gäller där!!!!!
Det är ju framför allt för hennes egen skull!! :crazy:
 
:bow: Håller med, bra skrivet.

Det är jag och en till tjej som delar på han! :smirk:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 225
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 277
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 564
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 545
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp