Old mac´s

Ryver

Trådstartare
Någon som testat Old macs skor som finns på Hööks? Är de bra? Vad är skillnaden mot easy boots tex. Är i valet och kvalet att köpa ett par sådana då jag har otroligt mycket tappskor. Tänkte ha hästen barfota och bara ta på dom när jag rider/kör. Tål de tuffa tag tex maratonkörning?
Finns tydlingen ingen broddsatts att köpa till dom.Undra om det går att använda brodd som är gjorda för ett annat märke?

Sv: Old mac´s

Jag har ett par sådana till min häst. Jag köpte dom när hon tappade alla skor en sommar o inte kunde gå. Jag har haft dom i hagen vid behov och när jag ridit ut och det har funkat utmärkt. Har dock inte arbete henne med dom( dressyr) Gäller bara att hitta rätt stl så dom sitter bra. Såg att det kommit broddsats när jag var på hööks senast.

Jaså, det finns broddar? Vad bra! När jag ringde hööks i Halmstad idag så sa dom att det inte finns!
Dom är tydligen inte så uppdaterade.

Easyboot epics är klart överlägsna.

Går utmärkt att brodda och ger inget skav. Lätta att sköta. Slimmade. Och mkt billigare än Old Macs.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 966
Senast: Salinero
·
A
Utrustning Jag undrar om det finns andra "skor" än hööks old mac´s som man kan köpa och var man får tag i dom isåfall ;)
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Inka-90
·
T
Utrustning Finns det sådanna som man kan sätta broddar i? Har kollat lite på Hööks Old Mac´s men de går inte att brodda. :( Vad har ni för... 2
Svar
23
· Visningar
3 879
Senast: Gullan86
·
Utrustning Nu är fröken uppfinnare i farten igen :idea: En häst i stallet med usla hovar har ägaren köpt Old Mac boots till, dom sitter perfekt...
Svar
4
· Visningar
1 107
Senast: emindy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka