Oldtimer xx

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 457
B

Binsan

har Oldtimer några kända avkommor här i Norden inom galopp/hinder??

Sv: Oldtimer xx

Bara hingstar som stått i sverige för betäckning går att söka på. Men jag kommer inte på någon avkomma på rak arm, fast jag har hört namnet Oldtimer någonstans... Är han gdk för sv.halvblodsaveln kanske???

Tysk hingst, tror jag. Har inte stått i Sverige.
Vet inte mer. Men jag undrar om han har något med westernridning att göra? Vet inte varifrån jag fått det.

Senast ändrad av en moderator:

:)
minimi skrev:
Tysk hingst, tror jag. Har inte stått i Sverige.
Vet inte mer. Men jag undrar om han har något med westernridning att göra? Vet inte varifrån jag fått det.

Oldtimer är Tysklands genom tiderna mest framgångsrike hinderhäst, även mkt framgångsrik inom slätlöp.

har stått i sverige under ngr år. han är godkänd för hlb, men var nyfiken på om han även var det för galopp i norden...

Då kan jag med största säkerhet säga att det inte finns några galoppavkommor i Sverige efter honom. Hade det funnits svenskuppfödda hästar så hade man kunnat hitta honom i sportsystemet och det gjorde jag inte. Det är olika regler för betäckning med hbl eller fbl, alla fbl måste betäckas naturligt. Det är mycket möjligt att han har funnits till hands i Sverige men då via semin. Det finns dessutom ingen utbredd hinderavel i skandinavien utan vi skolar om ämpliga släthästar till hinderhästar!

vet ngn om det finns ngn databas i tyskland man kan söka på???

han ska nämligen ha lämnat många framgångsrika hästar i både tyskland o internationellt...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 653
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 980
Senast: Maniac123
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 672
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 924
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår