Olika bett...

Skaune

Trådstartare
Hej
Vad finns det för regler om bett när det gäller travlopp och monté. Får man ha avd man vill eller finns det olika bestämmelser? Kan man hitta dem någonstanns i så fall? Är det olika beroende på om hästen körs eller rids i loppet? Kan man ha traditionella "ridhästbett" eller ska det vara "travbett"?

Är ny på detta området. Tacksam för svar.
 
Sv: Olika bett...

kolla i tävlings reglementet eller i propositionerna!! där står det allt gällande bett..
 
Sv: Olika bett...

Finns de på nätet? Hittar bara en FAQ på travsport.se.

Har kollat runt lite i olika trådar och hävstångsbett är inte tillåtna vad jag kan förstå.
Finns det någonstanns man kan hitta bilder på tillåtna bett?
Var kan man hitta regler om Monté?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 150
Senast: ginnies
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 379
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 622
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp