Olika bilder som skrivbordsunderlÄgg?

Milene

Trådstartare
Japp, undrar som sagt om man ha flera olika bilder som bakgrund på sitt skrivbord.

Tacksam för svar!

Sv: Olika bilder som skrivbordsunderlÄgg?

Ja det klart att du kan, det är ju bara att byta när andan faller på!

Men jag förmodar att du vill att dom ska växla av sig själva?

Det finns dels program att installera, dels finns det i vissa OS, men då får du informera aom vilket OS du har.

Hej, tack för svar! Det är gubbens dator, han har Vista.

MEN bilderna ska vara SAMTIDIGT...;)

Det andra fixar jag, men inte flera på en gång!

(kanske var lite otydlig där...:o)

Då får du göra ett kollage i ett bildprogram, t.ex i Paint och därefter göra den till bakgrund.

Det finns program för att göra kollage också, men det är inget jag har använt.

Ok, jag misstänkte nästan det. Det finns ingen genväg alltså..?

Googla på >>make collage<< första länken där verkar vara nått användbart.

Kan man inte bara lägga till en mapp till skrivbordsbakgrunderna och välja att byta bild med valfritt intervall? har funnits på mac i många många år.

Läs igen!

Någon gång kan du väl engagera dig tillräckligt för att l ä s a vad det står istället för att svara rätt ut!

Det var ju inte så hon ville. Hon vill ha ett kollage, alltså flera bilder i en.

Läs igen!

Någon gång kan du väl engagera dig tillräckligt för att l ä s a vad det står istället för att svara rätt ut!

Det var ju inte så hon ville. Hon vill ha ett kollage, alltså flera bilder i en.

det är inte så förbannat lätt när människan inte kan specificera sin fråga i först inlägget. hon hade inte postat sin andra fråga när jag började svara.. alla har inte lika brottom att skicka iväg sina svar.

den nya frågan som hon sedan stället gör ändå inte klarhet i att bilderna ska vara samtidigt på samma skärm.. många frågetecken och man får kanske inte det svar man eftersträvar om man inte kan ställa en tydlig fråga.

Kan man inte bara lägga till en mapp till skrivbordsbakgrunderna och välja att byta bild med valfritt intervall? har funnits på mac i många många år.

OT
Denna funktion finns i W7. Kan finnas i Vista också.

Liknande trådar

IT & mobiler När man går in i albumen så visas en rörlig bakgrund med bildspel på alla bilder i albumet. Detta är väldigt störande. 🧠 Nån som vet...
Svar
3
· Visningar
177
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 108
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
407
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
737
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka