olika bomvidder...

A

aida

jag har lite svårt att få grepp om det här med bomvidden, oftast så säger man väl smal, normal eller vid bom, men vad betyder de olika siffrorna, som tex. bomvidd 33?
hur många olika bomvidder finns det?
skulle vara mycket tacksam om nån kunde hjälpa mig att få lite klarhet :)
 
Egentligen säger inte smal, normal, vid m.m. samt de siffrorna 30, 31 o.s.v så mycket. Det varierar från märke till märke. Sedan kan man ju säga det inom ett visst märke om det är just det märket man vill ha.

Titta in på den här sidan:
http://www.stalleldshestra.nu/

Där kan du hitta vad de olika bomvidderna egentligen har för grader. Det är det man får utgå ifrån.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 640
Senast: caballus
·
Utrustning Vi söker en morris&nolan till vår C-ponny welsh. En stallkamrat har en sådan, men det verkar vara svårt att få tag i den vi vill ha...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: ExtraW
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
805
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp