Olika raser på kaniner i samma bur...?

J

Jozephin

Var inne på den lokala zoobutiken häromdan och han som äger den är en ruskig besservisser och tror han vet bäst och kan allt mm mm, inte för att det spelar någon roll men...
Så råkade jag höra när en kund ställde en fråga...

Kunden:
- Vi skall ha en till kanin tillsammans med vår gamla kanin för den är så ensam eftersom den som var med den innan nyligen dött, kan man köpa en till direkt till den då elle rhur skall man göra?

Zooägaren:
- Zooägaren svarar klokt nog att man kan ha dom ihop men dom bör ha fått lära känna varandra innan man släpper ihop dom helt. Tex att man har den nya kaninen i en bur precis jämte den andra så att dom kan se varandra mm.

(så långt var det väll inga frågetecken)

Kunden:
-Kan man ha en kanin av en annan ras. Våran är en hermelinkanin men vi skulle vilja ha en dvärgvädur också.

Zooägaren:
-Nej man kan absolut INTE ha två kaniner av olika ras! Det går absolut inte!

Men då undrar jag eftersom jag "råkade" ( ;) ) höra diskussionen om det verkligen stämmer om det gäller två honkaniner? Att man inte kan ha två av olika ras? Varför kan man inte detta?
Jag har faktiskt själv haft en dvärghermelin tillsammans med en dvärgvädur och det var inga som helst problem...
Är förvirrad... någon som kan stilla min nyfikenhet här? :confused:
 
Sv: Olika raser på kaniner i samma bur...?

Låter inte klokt. vad sjutton, kan man ha kanin med marsvin ska kan man väl för sjutton ha olika raser också liksom. Det är ju samma djur ändå, bara olika raser. Som om man inte skulle kunna ha fullblod med halvblod... :rofl: Fast jag tycker synd om en hermelin som hamnar i bråk med en belgisk jätte iofs... :D
 
Sv: Olika raser på kaniner i samma bur...?

Klart man kan ha olika raser ihop. I den mån man nu kan ha kaniner ihop överhuvudtaget. Men det går lika bra med en hermelin och en dvv som med två hermeliner tex.
 
Sv: Olika raser på kaniner i samma bur...?

Ja jag tänkte väll detta! Den här zooägaren är så jäkla äcklig och allting. *BLÄK*

En annan grej jag hörde härom dagen var att hanb´ansåg att man inte kunde särskilja könen på tex hamstrar och att han därför inte köänsbestämde när folk frågade. Helt sjukt att han då anser sig kunna hur mycket som helst. Han son är likadan. Usch och fy! :crazy: :smirk:
 
Sv: Olika raser på kaniner i samma bur...?

jo, man kan ha två olika raser.. men man kanske inte ska ha en beligisk jätte och en dvärghermelin.. ? jag vet inte riktigt.. vet bara att om man ska ha ett marsvin och kanin så ska man ju kanske inte ha en så stor kanin.. :p hehe
 
Sv: Olika raser på kaniner i samma bur...?

Precis men detta gällde ju då dvärghermelin och dvärgvädur. Vilken inte är så himla stor skillnad på ju. :p
 
Sv: Olika raser på kaniner i samma bur...?

Lägger till... storlekskillnad. :)
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 901
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: hundvalpen
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp