Olika sorters STIGBYGLAR´s kavlite och bekvämlighet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elinah_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 623
E

Elinah_

HEJ PÅ ER ALLA!

Jag startar nu en ny tråd som handlar om olika stigbyglar då de flesta redan skapade trådar har verkat handla om stigbyglars säkertsvinklar (säkerthets stigbyglar)!

Men det jag nu fårgar och undrar över är om ni annvänder några av dessa tre sortet nedan, smat vad som är bra med just era och hur hållbara dessa är, även om ni har provat flera av dessa nedan är ni väldigt välkommna att skriva vilka ni trivits/trivs bäst med=)!

-> "Globus" FILLISSTIGBYGLAR-SS. Med ledad fotplatta. Inklusive gummiinlägg
-> Mark Todd Ledade säkerhets stigbyglar-Som är gjorda med en ledning som är dold under de svarta sidorna. Ledningen gör att sidorna kan röra sig fram och bakåt.
-> Sprenger-System 4 stigbyglar. Med rörlig del överdragen med gummi. Rostfritt stål. Gummiinlägg

PS. Har själv aldrig ridgt i några av dessa enbart vanliga, snoddstigbyglar, plaststigbyglar, monte, island, gallop, western, och mina nuvarnde, australiska skäkerthets stigbyglar "Kinghts" tror jag märket är kan ha stavat fel.

Men nyfiken på dessa olika då jag hört att typen av dessa, funkonellt är passande för hoppryttar och för att ge ens knän mer bekvämlighet o.s.v.

M.v.h. Elina

Sv: Olika sorters STIGBYGLAR´s kavlite och bekvämlighet

Jag använder Mark Todds stigbyglar. Av någon konstig anledning kunde jag inte hoppa i Kwik outs stigbyg. Jag stod på "näsan" i landningarna o tappade balansena helt!:angel:

Trodde länge att det var mig det var fel på, men så köpte dottern sådana stigb. o sa att de var super, jag menade på att hon kunde lugna sig för att ett par stigb. kan inte göra så mkt för sitsen......Men oj så fel jag hade :crazy:

Så nu fixar vi träningarna som ligger på 140 o kan vara tillbaka till nästa hinder. :idea: :o

Jag trivs bäst i mina MH SCS3 stigbyglar, har haft Sprenger tidigare samt den sneda från Stübben.
tillsammas med skor/stövlar är den både säker och snygg.
Använder de andra nu med SCS3 plattan, men det känns inte lika säkert. då de inte har säkerhets funktionen.
/G

Jag använder ledade stigbyglar, tror att det är av den första typen (Globus). De var inte så dyra, men är kanonbra! Sköna att ha foten i och det blir inte så "stumt" som med vanliga stigbyglar. Jag har haft mina sedan jag började rida min häst för tre år sedan,är lika bra som när de var nya. Har hoppat bara mindre hinder med dem men tycker de är jättebra även då!

Jag har Sprengers ledade. Kanonbra! Har aldrig ont i vristen som jag kunde känna förr. Har haft dom i flera år och de håller bra.
Verkligen att rekomendera!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka