olja som tillskott

Sv: olja som tillskott

Vád jag vet var det all slags olja som var smörjande för tarmen, men det kanske är bara paraffinolja`? Tror ändå det är bra att ge lite olja, har för mig vår djursjukvårdslärare sa att vanlig matolja smörjde me, och hon har jobbat på Strömsholm på hästkliniken.

Alla oljor oavsett har hullbyggande effekt, eftersom de innehåller ren energi (Mj).

Alla oljor oavsett har hullbyggande effekt, eftersom de innehåller ren energi (Mj).

Jo, sant, men mina erfarenheter är att rapsolja är det bästa i oljeväg just för hullet. Billigast också.

Linfröolja tycker jag ger så fina resultat på pälsen att jag inte vågar sluta ge det, trots att jag ger rapsolja.

Oj, är tråden fortfarande igång? Då kan jag meddela att rapsolja, kornkross o lucern tillsammans med en avmaskning (som var välbehövd, tror att säljarn hittade på sista avmaskningen:angel:) har gjort susen!

Oj, är tråden fortfarande igång? Då kan jag meddela att rapsolja, kornkross o lucern tillsammans med en avmaskning (som var välbehövd, tror att säljarn hittade på sista avmaskningen:angel:) har gjort susen!

Hade varit mer förnuftigt göra en analys ifall mask finns och därefter sätta in ev åtgärder.

Hade varit mer förnuftigt göra en analys ifall mask finns och därefter sätta in ev åtgärder.

Det var det jag gjorde, skickade in kolla masken. Avmaskningen var välbehövd för att provresultatet visade mycket mask, annars hade jag ju inte vetat det... Glömde att man måste vara väldigt utförlig på Buke:angel:.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 138
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 260
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka