Olja till mjällig häst?

L

Lord Owen

Hjälper det övht att ge olja (groddolja, linfrö, matolja?) till en häst som lätt blir mjällig och har eksem? :confused:
 
Sv: Olja till mjällig häst?

Lord Owen skrev:
Hjälper det övht att ge olja (groddolja, linfrö, matolja?) till en häst som lätt blir mjällig och har eksem? :confused:


Har du någon aning om varför hästen blir mjällig? Proteinöverskott, eller annan överkänslighet? Mot mjäll har jag använt rapsolja med gott resultat. Även homeopatmedel mot överkänslighetssymtom.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
662
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 194
Senast: Livi
·
Fritid Nu så.. står jag här och känner mig dummare än tåget 😂 För första gången ska jag ta tag i att fylla olja på bilen själv.. pinsamt att...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Tranan
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
7
· Visningar
379
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp