Olja till mjällig häst?

L

Lord Owen

Hjälper det övht att ge olja (groddolja, linfrö, matolja?) till en häst som lätt blir mjällig och har eksem? :confused:
 
Sv: Olja till mjällig häst?

Lord Owen skrev:
Hjälper det övht att ge olja (groddolja, linfrö, matolja?) till en häst som lätt blir mjällig och har eksem? :confused:


Har du någon aning om varför hästen blir mjällig? Proteinöverskott, eller annan överkänslighet? Mot mjäll har jag använt rapsolja med gott resultat. Även homeopatmedel mot överkänslighetssymtom.
 

Liknande trådar

Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 194
Senast: Livi
·
Fritid Nu så.. står jag här och känner mig dummare än tåget 😂 För första gången ska jag ta tag i att fylla olja på bilen själv.. pinsamt att...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Tranan
·
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
469
Senast: jemeni
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp