Oljerocken Fox/Jodphursbyxan DOMINO

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 172
F

Fjunet

Hur är oljerocken Fox från B****s? Är det en vinterjacka?

Och hur är jodphursbyxan Domino från samma ställe? Vissa säger att B****s har tunna ridbyxor, hur är dessa?

Och hur mycket kostar frakten från B****s och hur lång leveranstid har de?

Sv: Oljerocken Fox/Jodphursbyxan DOMINO

Jeg skulle akkurat spørre (fråga) om det samme! :bump: Oljerocken, altså! :bump:

Är den något att ha? Andre oilskin-frakker (som det heter på norsk) koster jo 2000;- og mer... Så jeg blir litt mistenksom når den bare koster 725;- :o

Jag funderar på den korta, som bara kostar 418:- Är också misstänksam till priset. Har dessutom aldrig testat en oljerock så jag vet inte hur varma de är osv.

Jag har en kort en, men den er ikke kjøpt på Börjes, kjøpte den her i Norge for ca 500;- Den er ikke 100% vanntett, men så har jeg ikke vært noe flink til å behandle den med voks heller... :o :crazy: De er ikke spesielt varme, men er helt OK med ullgenser under. (yll-sweatshirt? :o :rofl: )

Vi får håpe noen andre her inne har prøvd Börjes oilskin-produkter! :)

Okej, bra att de inte är så varma - är ute efter en hyfsat sval jacka.

Jag har en oljerock. Dock inte från Börjes. Jag köpte den i Ullared i början på 90-talet... :o Och den är lika bra än!! :banana: Bara väääldigt sliten... :D

Den är varmfodrad (ok, är inte lika varm längre som den var som ny), vattenavstötande och vindtät! :idea: :love: Hela familjen köpte, pappa hade sin i skogen, jag och syrran som häst/hund-jackor och mamma hade sin som vinterjacka. Alla jackorna lever än!!

Enda nackdelen som jag ser nu är att den är lite klumpig... Men det kan bero på att den är så gammal med. Om man köper en ny är det säkert bättre passform.

Så har jag en våroljerock med, utan foder. Är lika nöjd med den!!

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 506
Senast: JennyLz
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 892
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 330
Senast: Gunnar
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten... 19 20 21
Svar
410
· Visningar
41 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka