Olympic hoppsadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Acceber
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 889
A

Acceber

Sitter och funderar på vad det kan vara för sadel jag fått med mig hem på lån? Det är en sadel som är märkt olympic, hoppmodell (cc, flatback) men med ganska små bananstöd fram och inga bak och jag skulle tro att den har några år på nacken. Försökte googla lite på olympic osv men hittar ingen bra information. Den ligger bra på hästen, är i ganska fint skick och stoppningen är bra så egentligen spelar det väl inte så stor roll vad det är för sadel men det kunde vara kul att veta lite mer! Om någon vet något om dem så vore jag tacksam för lite info. Är mest nyfiken på om det är något som tillverkas idag och om det i sånna fall finns en vettig hemsida och självklart är det kul om någon har en och kan ge ett utlåtande om sadeln.

Tack på förhand!

Sv: Olympic hoppsadel?

olympic sadlarna tillverkas inte mer tyvärr, har en allround elit hemma som är helt :love: låg perfekt på hästen som fick ett fantastiskt steg och blev en helt annan häst att rida, min sits förbättrades mer än dubbelt så mycket över en natt. och ja jag älskar sadeln helt enkelt ^_^ dock så är den för smal för hästen nu :( har funderat på att skaffa en olympic Jessica dressyr men hittar ingen i rätt storlek :/.
dock så har de jag vet som ridit i jessican tyckt om den.
lätta och bra sadlar, passar hästar med rak rygg.
så olympic = :D

Tack, va skönt att få ett utlåtande!
Ja, det är nog därför den är så bra på min häst som har just rak rygg. Jag hade lite svårt att hitta sadel faktiskt då de flesta hoppsadlarna jag provat har suttit hyfsat men ingen har varit riktigt bra tills den här. Då känns det som att man kan slå till och köpa sadeln nu, och det bästa av allt är prislappen som inte är speciellt hög:)

Jag håller med Olympic sadlar är :love:

Man får verkligen mkt sadel för pengarna!

Har haft en Olympic Jessica dressyr och en Olympic islandssadel.
Det är skit att de inte görs längre.

ni som också vet lite om olympic sadlarna :D, vad motsvarar bomvidd 34? vid/extra vid?
sadeln jag har hemma är i storlek vid och för smal, vill prova en extra vid men det tycks inte finnas :(

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
911
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Esmeralda
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
4 136
Senast: MayGrace
·
F
Kropp & Själ Jag är ingen talare, men... (pun intended) Jag behöver prata. Generellt är jag lättpratad först efter en flaska vin i kroppen, men jag... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 003
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka