Olympus syntet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare haanie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 520
H

haanie

Har funderat på att köpa en sadel av en bekant. Det är en Olympus syntetsadel som ligger jättebra på min häst och som är ok att rida i. Jag ska använda den när jag sätter igång min häst efter skada och fölning. Säljaren vill ha mer än jag egentligen ge för den då den faktiskt är gammal och lite sliten och syntet.. sån tygsyntet, inte fejkläder.
Vad är en sån här sadel värd? Nån som vet nypris? Eller vet ni nånting alls om detta märke?

Tacksam för svar!

Sv: Olympus syntet

Säker på att du inte menar olympic? olympus tillverkar ju kameror och sånt ;)

Kolla på begagnat marknaden vad de säljs för

Jag hade en olympic syntet för mååånga år sen. Den kostade inte ens 2000 som ny. Hade ärligt talat gett max 700 för en sån i väldigt bra skick. Ingen kanonsadel precis. Olympus vet jag dock inte vad det är för nåt men säkert nåt liknande

Men jag är ju blååååst! Klart att den heter Olympic. Pinsamt.... :o Har fått info av säljare att den kostade 9000 ny. Är det verkligen möjligt? Känner mej väldigt tveksam till det.

Nej dte är verkligen inte möjligt att den har kostat 9000 kr ny. Högst 2000 kr i nypris och är den gammal så är den inte värd mer än några hundra.

Låg en annons ute för inte så länge sedan, 700 kr var begärt pris. Men det är ju inte säkert att säljaren fått det för sadeln. 500 kr tycker jag låter som ett vettigt pris.

Nej känner att 9000 verkar väl mycket. Hon begär 1000 för den. Är inte beredd att ge mer än 400-600:- Då kan jag lika väl köpa en Maxam easyfit för 2500 på hööks som tillfällig sadel medan jag bygger upp henne och sen använda den när jag vänjer ungen med sadel. Nån som har nån erfarenhet av Maxam? Hur är passformen?

Hade hellre köpt en sådan än en olympic ärligt talat. Passformen vet jag dock inte men det kan säkert nån annan. Sök i forumet om inte annat

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 121
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 246
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka