om en häst har kolik

mysko

Trådstartare
vandrar den mycket eller är den väldigt stilla och rör sig sakta.
Den sparkar mot magen ibland och slår med svansen in mellan bakbenen.

Min grannes häst har börjat bli lite konstig?

Sv: om en häst har kolik

Inte nödvändigtvis...beror väl på hur ont det gör. Min fd häst slutade bara äta samt låg ned med jämna mellanrum...men inget sparkande eller annat. Misstänks kolik ska veterinären tillkallas.

de kan ju få lindriga symptom, som går över av sig själv, gaser i magen.

De brukar lägga sig ner och rulla sig.. Ett tips är att motionera hästen, är det lindrig så brukar det släppa vid rörelse, håll koll på att den bajsar :D

Longera, ut och gå i det fina vädret!

Jag har bara träffat på oroliga hästar när det gäller kolik så jag blev lite fundersam men tack för era svar :bow:

Hon har nu varit ute och gått så han är lugn nu så det var väl bara gaser i magen, för han pruttade en hel del sa han :angel:

glömde skriva att när jag kom tillbaka så pratade han med Vet. och han rekomenderade att ut & gå och gick det inte över skulle han komma ut.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 667
Senast: Liten
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 183
Senast: Mint
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: Kristall10
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 133
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka