Öm i hovarna

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lolydodia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 765
L

Lolydodia

Hej!
En kompis till mig har börjat sköta ett fjordingsto och hennes föl. De var väldigt misskötta innan de kom, bonden "hann" inte med dom. I alla fall, nu har de äntligen blivit av med de hårda lerkakorna i pälsen och börjar se ut som hästar.
Tjejen som sköter dem och hennes mamma har fått bonden till att skaffa dit en hovslagare som har verkat dem. I alla fall, nu är det så att de är så ömfotade, stoet haltar fortfarande ca 2 veckor efter att de blivit verkade.

Tjejen vägrar såklart rida så länge som hon är så öm. Hur ska hon göra? De har bett mig om råd men jag vet inte. Har någon ett tips? Är något fel om hon är så ömfotad? Kan det bero¨på något annat än att de blivit verkade?

:bow: :D

ok... ska tillägga att hon inte haltade innan hon blev verkad!

Går hon på sulan? Har ett sto i stallet som verkades lite för häftigt så hon blev sulöm, för att förhindra belastningsfång så fick hon framskor. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 423
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 471
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 433
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka