om medicin

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Concett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 739
Sv: om medicin

Hej!

Det beror ju helt på vilken medicin det är.

Jag kan ta mina sömnpiller och sen alkohol och vips funkar inte sömnpillrena. Sjukt onödigt eftersom pillrena är skitdyra.

Så det är inte nödvändigtvis så att man blir dålig av att dricka när man äter medicin, det kan lika gärna vara så att medicinen inte längre verkar lika bra.

/Lavinia

Skulle jag dricka alkohol med mina lugnande eller sömntabletter så skulle jag ha väldigt roligt för alkoholen förstärker pillernas effekt.
Det slutar med att jag gör en massa saker jag inte kommer ihåg och vaknar dagen efter och har minnesförlust.

Har testat tidigare när jag var ung och dum. Något jag avråder från. Spelar ingen roll om det var en stund innan jag tog tabletten eller drack innan jag tog tabletten. Funkar vilket som för min del.

Mina andra mediciner mot psykiska besvär kan jag dricka alkohol med i kroppen. Har ju dock aldrig tagit dom samtidigt utan det har ju gått ett tag emellan.

JA!
Inte kombinera medikinet med alkohol!! Nej, nej, nej! Läs bipacksedeln! Och INGEN ALKOHOL!

Liknande trådar

Tjatter Jag dricker inte vin, öl eller bubbel. Börjar tröttna på cider/alkoläsk. Så hit me med era drinkar. Ska vara hyfsat enkla och göra och... 2
Svar
21
· Visningar
702
Senast: Kaching
·
Kropp & Själ En och en halv flaska vin i veckan – eller tio småburkar starköl. Det räcker för att Transportstyrelsen ska larmas om att du dricker för... 27 28 29
Svar
570
· Visningar
17 897
Mat Jag har konstaterat att jag inte kan dricka alkohol längre (blir knallröd i ansiktet) och öl är väl OK som alkoholfritt, men hur är det... 2
Svar
24
· Visningar
1 104
Kropp & Själ Jag känner att jag behöver miljöombyte, rejäl värme, sol, salta bad, god mat... Det var något jag gjorde ofta innan jag blev sjuk för... 2
Svar
22
· Visningar
1 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka