Om ni fick resa tillbaka i tiden?

Säg till när du har tidsmaskinen redo så kommer jag!! :bump: :banana:
Då får ni börja med att skicka mig till 1900-talets utveckling av fysiken så kan jag komma tillbaka med de eventuella nycklarna till tidsmaskinen. Finns viss risk för moment 22 här inser jag…

Dags för ett nytt Elon Musk-projekt så behöver han inte oroa sig så mycket över att ha för mycket stålar.
 
Jag hade velat resa tillbaka till 1920-talet för att se hur min mormor och farmor växte upp. Jag vet ju såklart en hel del om det genom vad jag fick höra från dem när de levde, men på framförallt mormors sida har det efter hennes död dykt upp ganska många ganska hemska saker som hon inte berättat om för någon. Det vore såklart jobbigt att se, men på något vis känner jag att jag skulle vilja veta eftersom det kanske kunde förklara en hel del gällande hennes personlighet och beteende (hon var underbar, bara så att ingen misstolkar mig, men hon hade sina mindre bra sidor också vilka framförallt påverkade henne själv).

Överlag är sent 1800-tal/tidigt 1900-tal en tidsepok som intresserar mig, framförallt eftersom jag läst en del böcker som utspelar sig då, så det vore spännande att se hur det faktiskt var i Sverige då.
 
Jag hade velat uppleva tekniska innovationer och landvinningar så som telefonen, järnvägen och tåg, moderniseringar inne i bostäder som elekriskt ljus och frysskåp/kylskåp etc. Det hade varit intressant hur det togs emot , vad som skrevs om det och människors reaktioner.

Det hade också varit intressant att observera modet och kläder under olika tidsperioder särskilt när det börjar komma kjolar som är lite kortare för kvinnor, när kvinnor kan börja bära byxor, när korsetten försvinner och massa annat.

Får nog göra en lång tidsresa :D
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 673
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 898
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 799
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp