Bukefalos 28 år!

Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

hier

Trådstartare
De flesta skulle nog inte vilja leva för evigt, så vi kan ju säga att det finns ett sätt att checka ut på. Typ som vampyrer, en träpåle i hjärtat eller något ;)

Jag skulle nog göra sådant jag vanligtvis inte vågar göra till att börja med. Massa farliga extremsporter och allmänt adrenalinsökande. Dyka ner till havsbottnen, kasta mig ut från ett flygplan, tjuvåka på en rymdfärja och studsa omkring på månen. Jag skulle kunna vara en mänsklig utforskare av Mars :D

Jag skulle dokumentera massor inför framtida generationer för att göra historien levande. Se konjunkturer och krig komma och gå och försöka ge råd till människor.

Hm. Kommer inte på mer nu.
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

då sväljer jag min giftampull o som en sten faller jag död omkull
sen svävar jag hela natten högt över land, högt över vatten
..men innan det gör jag allt jag vill göra, forsränna, bungy ...bara må gott o göra det jag vill
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Jag hade gjort diverse spektakulära saker på offentlig plats som i normala fall tagit livet av vem som helst för att få medial uppmärksamhet, bli vrålkänd och tillika vrålrik. Basejumpat och lekt Mirror's Edge (TV-spel med tyå extremparkour på skyskrapor) är väl vad jag kan komma på, men allt för pengar.

(Men det förutsätter ju att "odödlig" även innefattade att inte kunna bli skadad eller känna smärta av att rasa från x antal tusen meter.)
 
Senast ändrad:
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Funderade, och kom inte på en endaste grej som lät vettig. Djur har jag dock alltid vart intresserad av, så kanske att leva med krokodiler, hajar, lejon, vargar, flodhästar mm för att ta reda på hur naturen fungerar lite bättre:)

Har inga större önskemål om att utsätta mig för det som skulle kunna ta dö på mig i andra fall:p
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Bland "vanliga" riskaktiviteter tror jag inte att jag skulle ägna mig åt särskilt mycket nytt. Flera av mina hobbies redan idag är direkt dödliga om man gör fel, och hyfsat ofarliga om man gör rätt. :)

Däremot funderar jag på om odödligheten kunde användas i goda syften på en bredare spelplan. Kanske inte likt en tecknad superhjälte fara omkring och rädda varenda enskild människa i nöd... men möjligen ta liv för att främja liv. En hel del människor runt om i världen har det svårt, lindrigt uttryckt, på grund av diktatorer och krigsherrar. Om det verkligen inte gick för någon annan att ta död på mig så kanske jag skulle titta på möjligheten att använda förmågan på det området.
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Skulle vilja vara en god människa. Gott om tid att träna...
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Jag hade gjort diverse spektakulära saker på offentlig plats som i normala fall tagit livet av vem som helst för att få medial uppmärksamhet, bli vrålkänd och tillika vrålrik. Basejumpat och lekt Mirror's Edge (TV-spel med tyå extremparkour på skyskrapor) är väl vad jag kan komma på, men allt för pengar.

(Men det förutsätter ju att "odödlig" även innefattade att inte kunna bli skadad eller känna smärta av att rasa från x antal tusen meter.)

Odödligheten medför också att man inte kan bli skadad eller känna smärta, så kör hur mycket extremparkour du vill :D

Och att bli vrålkänd och vrålrik skulle vara toppen, då har man gott om tid på sig att bygga upp ett imperium och därmed stora fonder för allsköns orättvisor och elände i världen.
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Jag skulle så gärna studera livet i djuphaven så det skulle jag roa mig med ett tag.

Sen om jag tröttnade skulle rymden nog kunna roa mig också. Knalla runt lite på Mars och kanske kolla in hur solen ser ut på insidan. Vore coolt att spana in ett svart hål med, fast då vore jag ju fast där sen så det får jag väl ta sist på agendan.
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Jag skulle flytta runt och lära mig massor med språk och prova olika länder.
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Kommer nog vara en tråddödare som vanligt nu.
Men jag hade inte gjort mycket annorlunda, kanske jag hade börjat plugga igen för även odödliga behöver lön ( en bättre sån ) antar jag.

Annars gör jag det jag vill, utmanar ödet titt som tätt med nya tokigheter.

/B
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Jag hade startat ett stort räddningscenter för kattdjur och sen kelat med dom hela dagen lång ;)
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Flera av mina hobbies redan idag är direkt dödliga om man gör fel, och hyfsat ofarliga om man gör rätt. :)

QUOTE]

Hoppas att ditt nicknamn inte karaktäriserar hur du är i verkligheten, verkar lite riskabelt...;)

KL

Själv skulle jag vilja leva lite olika liv, tex som en hårt hållen kvinna med burka i nåt land, som bergslevande kvinna i tex Afghanistan (som i "Inte utan min dotter"), som kvinna i ett fattigt land i Afrika, som inuit (äkta sådan, som inte har några moderna grejer), nomad i Mongoliet, som man varsomhelst för att prova på, men det räcker nog med ETT sånt liv... Och kanske kanske ett liv som omåttligt rik person som blåser pengar hursomhelst, bara för att få veta vilka värderingar och prioriteringar en sådan person kan tänkas ha.

Och allt förutsätter liksom att man är medveten om at man är odödlig och föds in i olika kroppar och att man kan ta med sig sina minnen från liv till liv...

Ja fantisera går ju...

Rolig tråd!:)
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Åh det hade jag också gjort! Och gått massa spännande utbildningar och rest runt och sett hela världen utförligt.

Gud så jag skriver.

Kan man säga så? "Se hela världen utförligt"?

Jaja. Uppleva hela världen ordentligt kanske?
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

kl

Jag hade :
- kört rallybil
- "plaskat med vatten" som jag är så rädd för
- badat utanför Perth i Australien där det "kryllar" av hajar!
- Hoppat fallskärm dag och natt
- Varit rättsläkare (är man odödlig har man gott om tid på sig till att plugga och bli det man vill ju)
- flyttat till Australien och haft farm och levt med en snygg australiensare och lyssnat på när han pratar under all ledig tid eftersom de har så vacker dialekt där!
-Åkt till Kina och försökt förstå hur de lever sina liv där och lära mig språket och landet.
- haft fler hästar
- kört trav
- lärt mig allt möjligt och omöjligt bara för att liksom

Typ nåt sånt kanske. Eller jag vet inte. Jag hade kanske bara levt livet sådär lite extra och njutit av mitt liv på ett annat vis!
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Jag skulle nog göra sådant jag vanligtvis inte vågar göra till att börja med. Massa farliga extremsporter och allmänt adrenalinsökande. Dyka ner till havsbottnen, kasta mig ut från ett flygplan, tjuvåka på en rymdfärja och studsa omkring på månen. Jag skulle kunna vara en mänsklig utforskare av Mars :D

Endast vetskapen att jag är dödlig skulle kunna få mig att pröva på sådana saker. Jag skulle inte kunna tänka mig något värre än att p.g.a. något tekniskt fel bli kvar på månen eller Mars och dessutom veta att jag skulle leva för evigt.

Implicit i din fråga ligger nog att man ska få ha hälsan i behåll och ha kvar förmågan att lära nytt. Jag är en av dem som gärna skulle resa runt och lära mig fler språk, men i all evighet? Jag vet inte hur många språk man kan lära sig. En rektor i Uppsala lär ha lärt sig ett 30-tal. Enligt honom blev det lättare och lättare med grammatiken och svårare och svårare att minnas glosorna.

Att resa älskar jag, och visst är det kul att återse platser, men når man inte tids nog en mättnadskänsla? Även om jag skulle bli över 100 år, kommer mitt liv inte att räcka till för att se och göra allt jag skulle vilja, men om jag skulle leva i evighet, skulle jag nog till slut söka mig inåt.

När resandet hade förvandlats till en jakt efter ständigt nya platser och upplevelser skulle jag sannolikt i stället söka frid och sinnesro i ett ödsligt torp, där jag odlade mina egna grönsaker. Jag tror att det är den som inte har så långt kvar att leva som vill uppleva så mycket som möjligt, medan den som ska leva i evighet i stället måste finna friden i sig själv.
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Själv skulle jag vilja leva lite olika liv, tex som en hårt hållen kvinna med burka i nåt land, som bergslevande kvinna i tex Afghanistan (som i "Inte utan min dotter"), som kvinna i ett fattigt land i Afrika, som inuit (äkta sådan, som inte har några moderna grejer), nomad i Mongoliet, som man varsomhelst för att prova på, men det räcker nog med ETT sånt liv... Och kanske kanske ett liv som omåttligt rik person som blåser pengar hursomhelst, bara för att få veta vilka värderingar och prioriteringar en sådan person kan tänkas ha.

Det låter intressant. Är eller ska du bli antropolog? Möjligheten finns även för dem som inte ska leva i evighet.
s.laugh.gif


Litet vid sidan av det egentliga ämnet vill jag rekommendera dessa bilder från Afghanistan. Det fanns en tid där före talibanerna, som USA såg som en garant för stabilitet och därför stödde på 1990-talet.
 
Sv: Om ni var odödliga - vad skulle ni göra?

Det skulle bli en lång tid som pensionär.
Jag skulle studera sådant som jag skulle ha nytta av. Medicin, språk och teknik.
Och jag skulle ligga lågt och anmäla mig till någon specialstyrka som fritar gisslan och sådant.
Och så skulle jag hålla mig hemlig och byta utseende då och då.
Som ett hemligt vapen.
Jag behöver varken bli rik eller berömd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp