• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare WilhelminaP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 056
W

WilhelminaP

Vart vänder man sig om man vill registrera om en häst ? sedan undrar jag om en häst inte är slutmätt (hon är 6 år) kan jag tävla henne som ponny då innan hon slutmätts ?
mvh

Sv: om reg ?

Du registrerar hästen i respektive ras rasförening, är det en korsning eller med okänd härstamning är det asrp som gäller.
Hästen måste ha mätintyg, årsintyg om den är yngre än 8 år för att få tävla. För är hästen oregistrerad antar jag att det inte finns något mätintyg heller...

den är registrerad, men jag vill att den skall vara registrerad som okänd ist för den ras den är reg i nu

Som föregående inlägg, har hästen pass redan kan man i princip inte göra någonting, finns väl vissa hästar som under speciella omständigheter fått sina pass ändrade men det är nog mycket svårt och kostsamt. Sen verkar det ju helt sjukt att man vill att hästen ska ha okänd härstamning.... varför om jag får fråga vill man det???
Spelar ingen roll vad hästen har för stam, men alla hästar har ett ursprung och det ska inte sopas under mattan.. hatar hästar med okänd härstamning (inte hästarna i sig då utan att dom saknar papper) Varför främja detta?

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Som titeln lyder, är det klokt att köpa en häst på 141cm när man själv är 163? Jag är 19 och väger inte så mycket, men det kan ju... 2
Svar
38
· Visningar
2 942
Senast: Editten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka