Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Muskel uppbyggande, tocosel innehåller också e-vitamin. Dock skall man vara försiktig med preparatet, då det på vissa ställen i Sverige är selenöverskott i jorden(yttrar sig i spannmål och höskörd) Så hör med din vet om den tycker det är lämpligt att ge det till din häst...om du haft det i åtanke vill säga...
Selen är inte muskeluppbyggande utan en antioxidant som skyddar musklerna, brist ger muskelsönderfall.
Jag har inte heller hört talas om något område i sverige med selenöverskott, det förekommer i USA. Dessutom är säkerhetsmarinalen hög ca 20 gånger har jag för mig.
PL
Våra hästar får tocosel en gång i veckan. Det är e-vitamin med selen. Ges efter koll med veterinär och foderexperter. Som sagt så är det till för musklerna.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...