OMG Yes, har ni sett det?

Aliche

Trådstartare
Ett sånt fantastiskt initiativ! www.omgyes.com

Jag hade fått upp reklam från OMG Yes i mitt FB flöde men inte funderat mer på det, efter ett tag så tänkte jag att jag kanske ska kolla vad det är egentligen. Kollade på några videoklipp med Emma Watson som berättade om det och jag blev intresserad av att grundarna verkligen gjort en ordentlig vetenskaplig studie när det gäller hur kvinnor njuter, vad som funkar och inte funkar (generellt då, baserat på över 2000 kvinnor). De pratade om det på ett så naturligt och avlsappant sätt, utan fnissningar och rodna, utan att skojja bort det. Det kändes som ett gediget arbete där det egentligen inte handlade om sex med en partner utan fokus verkade ligga på kvinnan och hennes upplevelser så jag köpte ett medlemskap ikväll och jag är så imponerad av jobbet som ligger bakom hemsidan, den proffsiga känslan, informationen, förklaringarna, allt!
Det känns som kvinnors orgasm har varit ett väldigt nedtystat ämne, jag själv har aldrig känt mig bekväm att prata om det varken med vänner eller sexpartners/pojkvänner och det var väldigt länge som jag upplevde det som att det inte var så viktigt, inte alls lika viktigt som mäns orgasm. Åh vad jag önskar att det här hade funnits när jag var yngre!

Är det någon annan som har testat det?
 
Ska man allstå KÖPA ett medlemskap för att läsa om kvinnans orgasm...? O_o:meh:
Själv har jag aldrig upplevt det som tystat eller mindre viktigt än männens.
Kanske har med bekantskapskrets att göra iofs...
 
Senast ändrad:
Ska man allstå KÖPA ett medlemskap för att läsa om kvinnans orgasm...? O_o:meh:
Själv har jag aldrig upplevt det som tystat eller mindre viktigt än männens.
Kanske har med bekantskapskrets att göra iofs...
Det är inte att bara läsa om kvinnors orgasm, det handlar om att få kvinnor att prata om den, beskriva den, utforska och få tips om hur andra kvinnor njuter. Många kvinnor har ju väldigt svårt, vissa kan inte alls, att få orgasm framförallt med en partner men också själva. Många känner sig inte bekväma att prata om det med sin partner eller med vänner och resignerar istället genom att tänka att det inte är så vikigt. Här har man pratat med massor av kvinnor och kommit fram till vissa tekniker och tankesätt som fungerar för många och då kan hjälpa de kvinnor som har det svårt. Att göra det de har gjort är verkligen inte gratis och det kostar typ 250:-, jag tycker det är värt att stödja den här typen av initiativ.
 
Jag blir förvirrad. Nytt?

Eh.... Hört talas om Hite-rapporten. 500 sidor om kvinnors sexliv. Kom ut -76. 77 här i Sverige. 3000 kvinnor 14-78 år medverkade.

På 70-talet hade Inge & Sten en spalt i Expressens om tog upp exakt allt man kunde fråga om. Etc etc etc.

För mig känns ämnet väl utforskat och detta som ytterligare ett sätt att få kvinnor att betala pengar. För sånt de kan leta fram på närmaste bibliotek. Mängden seriösa böcker är stor.
Jag har inte letat men, det borde finnas mängder av gratis material att hitta på nätet också.
 
Jag har inte läst men stött på det. Det ska väl vara mer som ngn slags kurs typ? Alltså inte bara en rapport.
Har tyckt det verkat bra men inte känt mig manad att bli medlem.
 
Jag såg kampanjen/sidan för bra många månader sedan och blev intresserad - men 250 spänn? Njäej, det är ungefär en veckas matranson liksom.
 
Jag såg kampanjen/sidan för bra många månader sedan och blev intresserad - men 250 spänn? Njäej, det är ungefär en veckas matranson liksom.
Svarar både dig och @durachiny jag har bara browsat lite nu ikväll men jag kan göra en review om ett par dagar när jag har bekantat mig mer med den :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp