Ommålning av släp utvändigt

Wilfa

Trådstartare
Håller på att renovera mitt släp, Fobo 1300 från -84. Bromsarna renoverades för 2 år sedan och nu har jag bytt botten, ena långsidan och båda sparkskivorna invändigt. Passar på att måla om det utvändigt också. Eftersom den nya långsidesväggen kom färdigbehandlad, vit, var valet att ha vitt som bottenfärg enkelt. Sedan har galven på stommen börjat bli lite anfrätt. Har därför målat den med Hammerite (hammarlack), silverfärgad. Självklart grundat och så efter alla konstens regler.

Men, nu till min fråga. Hade ni låtit det vara helvitt med silverfärgade balkar eller hade ni målat någon rand/satt stripes/målat något motiv på? Vi driver 2 företag i familjen och använder släpet även i de verksamheterna och funderar därför på att sätta våra båda hemsidesadresser på sidorna på taket, en adress på varje sida. Vad tror ni om det?

Vill jättegärna få inspiration och idéer!
:bow: :bow: :bow:

Sv: Ommålning av släp utvändigt

Jag lackade om mitt gamla Fobo 1300 för 6 år sedan. PM:a mig din adress så kan jag maila en bild på hur den blev.

Puttar lite, är det verkligen ingen mer som har målat om sitt släp utvändigt och som har goda idéer? :confused:

Jag har ett gammalt Tranesläp som jag skrapade rent från färg och blästrade. Mitt släp blev vitt med silverfärgade balkar och även vitt tak ska det bli. Min erfarenhet och mitt eget tycke säger mej att orginal är alltid bäst om man skulle vilja sälja någon gång. Personligen skulle jag aldrig skriva mitt eller hästens namn på transporten men det är ju en smaksak upp till var och en. Jag vart verkligen jättnöjd med mitt släp. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka