Wilfa
Trådstartare
Håller på att renovera mitt släp, Fobo 1300 från -84. Bromsarna renoverades för 2 år sedan och nu har jag bytt botten, ena långsidan och båda sparkskivorna invändigt. Passar på att måla om det utvändigt också. Eftersom den nya långsidesväggen kom färdigbehandlad, vit, var valet att ha vitt som bottenfärg enkelt. Sedan har galven på stommen börjat bli lite anfrätt. Har därför målat den med Hammerite (hammarlack), silverfärgad. Självklart grundat och så efter alla konstens regler.
Men, nu till min fråga. Hade ni låtit det vara helvitt med silverfärgade balkar eller hade ni målat någon rand/satt stripes/målat något motiv på? Vi driver 2 företag i familjen och använder släpet även i de verksamheterna och funderar därför på att sätta våra båda hemsidesadresser på sidorna på taket, en adress på varje sida. Vad tror ni om det?
Vill jättegärna få inspiration och idéer!

Men, nu till min fråga. Hade ni låtit det vara helvitt med silverfärgade balkar eller hade ni målat någon rand/satt stripes/målat något motiv på? Vi driver 2 företag i familjen och använder släpet även i de verksamheterna och funderar därför på att sätta våra båda hemsidesadresser på sidorna på taket, en adress på varje sida. Vad tror ni om det?
Vill jättegärna få inspiration och idéer!