Bukefalos 28 år!

Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Mitt magiska knep! ;)

Sorry! Det är så svårt att låta bli! :D
 
Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Jamen du är ju så rar och pedagogisk jämt! Du är den goda, jag är den onda. Nu behöver vi bara den fula och så är vi all set! :D

Jag kan ställa upp! :D

KL
I övrigt håller jag med de som skriver om att det inte finns någon anledning till att inte lita på andra tjejer om man litar på sin kille. Jag har själv varit i ett förhållande med en väldigt svartsjuk kille och han påstod just det där - "Jag litar på dig men inte på dem". Jag köpte det aldrig. Litade han på mig fanns det ju inget att oroa sig för? Vad spelade det för roll om någon flirtade/raggade på mig om jag inte visade intresse tillbaka? Litade han på att jag inte skulle göra det vore ju svartsjukan fullkomligt onödig.

Gällande ursprungsfrågan så ja, självklart ska man ställa upp för sin vän och ja, det går att vara nära vän med personer av det motsatta könet utan att det blir något mer. Men nog visar man väl respekt mot sina vänners partners, oavsett vad man tycker om dem, och då är väl kanske inte att dela säng med vännen efter att de bråkat någon vidare smart idé. Från någons håll.
 
Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Jag tänker på samma sätt som dig, jag litar på min kille men inte på tjejen.

Enligt mina erfarenheter snackar tjejer skit, är inte rädda för att locka bedja och böna för något de verkligen vill, en del vet precis hur de ska manipulera för att vända partnern mot flickvännen speciellt om det är efter ett bråk osv. Alla är inte såhär, men en del.

Självklart så har killarna en åsikt och minst lika mycket att säga till om. MEN efter ett bråk så är man sårbar, och tvekar man på hur man vill göra i förhållandet/har gjort slut så kanske alla inte gör de smartaste valen. Finns det någon som lyssnar på en, får en att känna sig lite bättre, erbjuder sällskap osv så kanske alla inte bangar på det.

Nu var det ju inte såhär som det gick till i Elektronens fall, men jag förstår hur flickvännen tänker, men även hur pojkvännen och hur hon som vän tänkte.

Grejen är att du i och med ditt resonemang omyndigförklarar männen. Genom att resonera som så att "jag litar på snubben men inte brukarna" tar du ifrån honom sitt eget ansvar för sitt val. Oavsett om en tjej lockar, bedjar och bönar är det en killes val att ligga eller inte ligga. Om du tar ifrån honom ansvaret och lägger det på tjejerna så säger du typ "män är djur" som styrs av kuken istället för huvudet. Och hela det resonemanget är jäkligt nedsättande mot män.

Och visst kan man vara sårbar, men kom igen, alla har ett val. Sedan kan alla sättas i situationer där vi utnyttjas, men då talar vi om brott. Jag menar, det du och alla med dig menar med "litar på min snubbe men inte på alla tjejer där ute" är väl knappast att du är rädd att han ska bli utsatt för sexuella övergrepp eller våldtäkt?

Lite snabbt sådär.
 
Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

+ niph: ni skriver det så bra! Aj löv ju!:love:

Om någon skulle stöta på min kille och min kille skulle vara otrogen så ligger detta på honom, inte på tjejen för att hon "började". Man kan väl säga tack men nej tack?

Så för mig är "jag litar på min kille men inte på tjejerna" väldigt konstigt tankesätt (även om jag som yngre med haft den tanken, tills jag började ifrågasätta tanken). Precis som jag kan säga nej till killar så kan killar säga nej till tjejer. De måste inte ligga bara för att de kan.
 
Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

*KL* Haft lite mycket, så inte kikat in på några dagar.
Var lite upprörd då när jag skrev första inlägget, så blev kanske inte super tydligt med alla detaljer!

Jag har som sagt sovit hos min kompis förut, aldrig när han haft flickvän! Men jag hade förstått det på min kompis som att de redan hade gjort slut tidigare i veckan och att de hade pratat om det för att det från tjejens sida inte kändes bra.
Flickvännen pratade med mej om att hon var osäker på förhållandet och att det inte kändes så bra från hennes sida, nån vecka innan. Att de då kanske hade gjort slut och bara var vänner tyckte jag därför inte lät helt orimligt.

Jag trodde alltså att det redan var slut när de gick ut tillsammans (fick jag uppfattningen om på krogen från båda). Och att det som hände efter var att alla känslor kom fram för att de var fulla. Alltså inte att det var en fyllegrej att de "gjorde slut " där och då.
Har ännu inte riktigt fått klarhet i vad som sagts mellan dem tidigare i veckan.

Hade jag trott att det bara var en fyllegrej och inget de pratat om innan hade jag antagligen agerat annorlunda.

Men nu är det ju som det är! Vill ju inte vara osams med min kompis flickvän, för kommer ju antagligen träffa på henne om de fortsätter vara tillsammans, vilket jag ändå hoppas för min kompis skull.

Men vet inte hur jag ska förklara varför jag agerat som jag gjort utan att det låter som att jag skyller ifrån mej, eller att min kompis kanske får mer skit för det.

Sen säger jag inte att jag inte gjort något fel den kvällen, men det jag blir irriterad över från hennes sida är väl att det inte känns som att hon vill lösa det eller kan se sin egen del i det. Utan att hon ska påpeka allt jag gjort fel...

Att sen en killkompis till henne sov i hennes säng samma kväll (har säkra källor på det) som jag sov hos min kompis är ju inget att tala om, för det är ju bara jag som gjort fel :meh:
 
Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Grejen är att du i och med ditt resonemang omyndigförklarar männen. Genom att resonera som så att "jag litar på snubben men inte brukarna" tar du ifrån honom sitt eget ansvar för sitt val. Oavsett om en tjej lockar, bedjar och bönar är det en killes val att ligga eller inte ligga. Om du tar ifrån honom ansvaret och lägger det på tjejerna så säger du typ "män är djur" som styrs av kuken istället för huvudet. Och hela det resonemanget är jäkligt nedsättande mot män.

Och visst kan man vara sårbar, men kom igen, alla har ett val. Sedan kan alla sättas i situationer där vi utnyttjas, men då talar vi om brott. Jag menar, det du och alla med dig menar med "litar på min snubbe men inte på alla tjejer där ute" är väl knappast att du är rädd att han ska bli utsatt för sexuella övergrepp eller våldtäkt?

Lite snabbt sådär.

Jag har aldrig sagt att det handlar om sex, jag skrev att om sällskap erbjuds så kanske inte alla bangar på det. :)

Jamenvisst så är det, vilket jag väl skrev också? Jag har aldrig påstått att någon försöker ligga med någon, det är eran tolkning. Att locka, böna, be och manipulera någon till att få sällskap av olika sorter kanske leder till sex men det behöver inte betyda det.
 
Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Men va? Hur går ditt sista stycke ihop med "jag litar på killen men inte alla tjejer"?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 004
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 442
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 925
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 751
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp