Omplacera en av två hundar?

En liten uppdatering, vår yngre hane är nu hos min svägerska med sambo och det är SÅ lugnt härhemma? Enligt rapport även kolugnt hemma hos dem. Vår äldre hane leker dessutom mer och skäller inte ens när det kommer nån. Harmonin är nästan lite chockerande, jag fattade nog inte hur spänt det varit.
Vi har samma problem i min pappas familj med de två hanhundarna som är otroligt omaka. Skillnaden är att vi inte har småbarn boende i hushållet.

Jag har haft den unga hanen hos mig och han är otroligt kärleksfull och lätt att träna och umgås med när han är själv. Men tillbaka hemma tycker min mycket hundvana styvmamma att han är så skarp att han kan bli dum. Morrar och smånafsar på ett otrevligt sätt. Min pappa skulle nog aldrig gå med på att sära på dem, men det hade nog varit bäst.
 
En liten uppdatering, vår yngre hane är nu hos min svägerska med sambo och det är SÅ lugnt härhemma? Enligt rapport även kolugnt hemma hos dem. Vår äldre hane leker dessutom mer och skäller inte ens när det kommer nån. Harmonin är nästan lite chockerande, jag fattade nog inte hur spänt det varit.
Så skönt att det fungerar så bra :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 834
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 054
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp