Omskolning.

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare MissCrazy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 985
M

MissCrazy

Vill gärna ha lite råd/tips/info från er som har omskolat galoppörer till rid/ - hopp/dressyr hästar. Skriv allt ni kan. : )

Finns det redan en sådan här tråd så får ni gärna länka den.

Sv: Omskolning.

Nog måste här väl finnas nån som har en liten mästerhoppare i stallet som ni lagt ner en massa tid på att omutbilda från galoppbanan?

sök sök sök, finns massa trådar om det här!! ;) Sök på t.ex. omskolning eller ridhästar eller liknande så får du säkert napp! :)

MissCrazy skrev:
Nog måste här väl finnas nån som har en liten mästerhoppare i stallet som ni lagt ner en massa tid på att omutbilda från galoppbanan?

Bla jag har svarat tidigare och om du söker på "omskola" tror jag du hittar mycket. (Har varit en hel del trådar, så det är lätt att hitta)

Men tänk inte omskola så mycket, det är inte så dramatiskt. Tänk att du har en häst som är riden men inte i dressyr eller hoppning olch utgå från det. Kanske är hästen dessutom redan dressyrriden eller hoppad, en del är det.

Tänk att du har en känslig häst och är du van att rida halvblod tex kanske dina hjälper måste anpassas lite. Du kan rida med små signaler, mer säte än ben, lätt hand!

Lycka till!

Har ett 9-årigt sto hemma som vi har till avelssto som jag tänkte rida lite till hösten. Hon har dock inte gått på bana sedan 99 och tvivlar på att hon ens blivit riden sen dess bara longerad och hagen.Hon har haft 5 föl sammalagt och är världens snällaste i stallet och hagen. Nån som har lite tips hur jag ska gå till väga för att kunna rida henne. Hon behöver ju så gott som omskolas men hon har ju inte blivit riden på 7 år så de blir nog mer inridning än omridning. tacksam för svar.

holmaracing skrev:
Har ett 9-årigt sto hemma som vi har till avelssto som jag tänkte rida lite till hösten. Hon har dock inte gått på bana sedan 99 och tvivlar på att hon ens blivit riden sen dess bara longerad och hagen.Hon har haft 5 föl sammalagt och är världens snällaste i stallet och hagen. Nån som har lite tips hur jag ska gå till väga för att kunna rida henne. Hon behöver ju så gott som omskolas men hon har ju inte blivit riden på 7 år så de blir nog mer inridning än omridning. tacksam för svar.

Är inte du "galopptränare" eller om de var så att du red in dina hästar inför proffsträning? :confused: Då borde du väl ändå ha den kunskapen?:crazy:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 517
Senast: Edla
·
Dressyr Ett litet sidospår, som kanske borde vara en egen tråd, men jag har precis insett att jag måste köpa nya sporrar om det blir nån tävling... 17 18 19
Svar
360
· Visningar
12 171
Senast: Hedwig
·
Träning Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite tips och idéer över hur jag kan träna min häst att stanna. Jag har en ung Nordsvensk...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka