Omstoppning av sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 615
I

Isidor

min sadel har blivit baksutten så jag tänkte stoppa om den. men är det bara att lämna in till en sadelmakare så stoppar dom om den . men hur vet dom att det blir rätt ????????

Det bästa är ju att du ber sadelmakaren komma ut och kolla på din häst och så att han eller hon får se hur mcyket som ska stoppas om, ibland är det ju så att det behövs fram också, en sadelmakare kan aldrig veta hur mycket h*n ska stoppa i. Det är som att köpa skor till någon utan att veta storleken på fötterna och inte ha med sig dens fötter, stort sett omöjligt :p

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
702
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka