Omstoppning

TCJ

Trådstartare
Jag har en allroundsadel (Kieffer) som är i akut behov att stoppas om och lagas på sitsen (lädret har skavts upp)
Vad kan det tänkas kosta på ett ungefär?

Den är väl en 16" i sitsen i guess.

Sv: Omstoppning

Omstoppning ca 800-1000kr beroende på vart man gör det.
Ska du byta lädret i sitsen så kostar den en del. (Dyrt)
Stl på din sadel kan du kolla genom att det står en siffra under ditt sadelnr. Under inte den siffra bredvid. Står det 0 så är det 16-16,5
1 = 17-17,5 osv....

på sharpman.se kan du gå vidare på sadlar o komma till Jonnys sida, att laga sitslädret är inte alls farligt dyrt.

Stenbergs läder i sthlm tar ca 500 för omstoppning

ja, aldeles för dyrt för att stoppa så dåligt...

Ring runt till olika sadelmakare och fråga vad dom har för olika priser osv.

Nu löste det sig endå! Min Keiffer dressyrsadel passade på nya hästen så nu rider jag i den sålänge! :D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 594
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 984
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 084
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka