omvärmd Appaloosa?

FlipTheFrog

Trådstartare
Är spekulant på en Appaloosa Prestige Venus som det instansat under kåpan rakt över varandra står både 34, 35 och 33. Tror ni detta betyder att sadelns bom är ändrad/omvärmd två eller tom tre ggr?

(Minns inte vilken bomstorlek som står i själva reg-numret)

Bu och bä om Venusen annars? Vilken typ av häst tycker ni att den ligger bra på?

Sv: omvärmd Appaloosa?

Ja det betyder det. Det är en underbar sadel, passar hästar med normal mot svängd rygg.

Centaur skrev:
Ja det betyder det. Det är en underbar sadel, passar hästar med normal mot svängd rygg.

Hm, det är väl inte särskilt bra om den varit omvärmd flera gånger? Eller vad tror ni?

Nu vet ju inte jag hur det är med just appaloosa, men de flesta andra med omvärmbar bom går inte att värma om hur många ggr som helst. Runt 3,4,5 ggr brukar vara max. Kolla upp det vettja!

FlipTheFrog skrev:
Hm, det är väl inte särskilt bra om den varit omvärmd flera gånger? Eller vad tror ni?

Min sadelmakare rekomenderar max 5 omgjutningar. Så jag tror inte det är någon fara att bommen gjutits om 2 gånger på "din" sadel.

Företaget som tillverkar sadeln rekomenderar betydligt fler gånger. Nu rekomenderar till och med Prestige hur många gånger som helst på de nya sadlarna. Vilket inte jag tycker låter nyttigt för bommen. Frågan är vem vill göra det en massa gånger när det kostar 1500kr?

Senast ändrad av en moderator:

Förut sade man 4-5 bomändringar /bom, men nu säger de hur många som helst, innan visste man inte om bommen tog stryk av ändringen, men det vet man nu att den inte gör!

det är ju livstids garanti på bommen så det är ingen föra alls.

Supergladis, 1500:- :eek: här kostar det 600:- o då ändrar de gratis om man inte blir nöjd första gången.

Bison skrev:
det är ju livstids garanti på bommen så det är ingen föra alls.

Supergladis, 1500:- :eek: här kostar det 600:- o då ändrar de gratis om man inte blir nöjd första gången.

Vad heter stället? Dit åker jag nästa gång.

Här kostade det 1000kr fram till nu i sommar och då höjdes det till 1500kr. :cry:

jag vet inte graderna, det går att få de flesta till 38 men vet inte vad det motsvarar i grader.

Sharpman heter den magiska affären :bow: :bow: har lämnbat in sadel för bom ändring där två ggr, en keiffer o en prestige med kalas resultat varje gång :)

Tror du man får skicka sadeln dit också? Det är verkligen jättebilligt, i Equalitylines rekommenderade prislista för butiker så står det att det ska kosta MINST 1500kr.. :crazy:

Jag har också värmt om min gamla prestige hos sharpman, bra resultat - jag är jättenöjd. Från 32 till 36 blev det, funkar kanon. Typ 600 kr betalade jag, plus frakt ca 400, men det var över två år sedan.

Är personal på Sharpman "snälla" mot sadeln?

Jag skickade min via min sadelmakare i Grums till Equalityline på Hammarö.

Bommen blev bra (kostade som sagt 1500kr) men knappen på högra framvalvet var avslagen!!! Sen var det ett ganska rejält hack i lädret i bakvalvet. Det fanns inte tidigare eftersom sadeln var ny när jag köpte den.

Sadelmakaren skyller på Equalityline och Equalityline på sadelmakaren.

Har fått en ny knapp dit limmad och hacket får jag leva med.

de har varit jättesnälla mot mina sadlar, inga märken, set enda man märker är att sadeln blivit bredare eller smalare.

Skulla vägrat betala om jag varit du, så får det inte gå till :mad:

Liknande trådar

Utrustning Snälla ni, hjälp mig att bestämma mig för om jag ska köpa Prestige Venus-sadeln jag har hemma på provning eller ej...... Fakta om min...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka