Bukefalos 28 år!

Onanerande hund :-O !

Rea

Trådstartare
Är det normalt?

Vår hane, 3,5 år, har fått "smak":crazy: på att slicka sig tills han får utlösning. Att hundar juckar och håller på har jag ju givetvis sett, men jag har aldrig stött på detta beteendet och seriöst så är jag inte så speciellt road av att han gör så heller.
Han slickar så han blöder!
Hur får man bukt på det? Har tankar på att kastrera honom eftersom han pga överbett ändå inte kommer att användas i avel, skulle det kunna hjälpa även för hans trevliga lilla hobby?

(Hunden aktiveras både mentalt och psykiskt.)

Så, kan kastration vara en lösning?
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Hur länge har han hållt på sådär?
Förhoppningsvis så hjälper kastreringen, om det inte blivit en så djupt rotad vana att det inte längre bara har med könsdriften att göra. Hade det varit min hund skulle jag helt klart kastrerat, för sådär kan han ju inte hålla på!
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Han har gjort det vid något enstaka tillfälle under året som gått, dock har han varit på det säkert 3-5 gånger den sista veckan, så jag hoppas att det inte är djupt rotat. Ännu...
Det lutar åt att han blir av med grabbarna i pungen, dels för att han inte har avelsvärde, dels för att vi inom ett år kommer att få hem ytterligare en hund och det blir nog minst friktion om vår nuvarande inte känner behov av att vara herre på täppan så att säga.

Fler tankar kring detta?
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Har han fått förhundskatar så att det är därför han slickar så mycket?
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Då tycker jag att du ska kastrera och se om det hjälper, eftersom du ändå tänkt göra det.
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Det låter som att kastrering är det bästa sättet för att få bort beteendet.

Visst, man kan försöka träna bort det, men själva driften kommer att finnas kvar och det känns lite onödigt att behöva ha en hund som hela tiden känner en stark drift men inte gör det bara för att matte/husse säger nej. Onödigt lidande på nått sätt.
Könsdrift är något som är så otroligt starkt hos våra djur, så det lbir svårt att träna bort det helt.
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Om det hade varit min hund så hade jag kollat upp honom först. Jag tycker att det verkar som om det kan ha kommit in något under förhuden eftersom han inte har katarr. Liten pinne, gräsfrön eller grus kanske eller någon insekt som bitit eller stuckit. Fästing? Det finns något på apoteket man kan skölja med, minns tyvärr inte vad det heter. Med tanke på att det blöder så kanske det sitter något där och irriterar.
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Vanlig koksaltlösning är samma som förhudsrens, förutom konserveringsmedel.
Att skölja snopp kräver viss teknik.
Man tar tag om snoppen o ser till att det mesta av huden är så långt ute det går, sen tar man en spruta (utan kanyl) o sprutar in innaför förhuden.
Man masserar ordentligt samtidigt som man håller för så att NaCl inte rinner ut.
Sen släpper man o låter allt rinna ut av sig självt.
Hjälper inte några behandlingar så kontaktar man vet.
Eftersom beteendet har kommit plötsligt så handlar det nog inte om sexuella drifter, utan något annat o då hjälper inte kastrering.

mvh
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Han har inte fått urinvägsinfektion? Det kan göra att de blir nästan maniska i att slicka sig. Om han var min skulle jag kolla upp hos veterinär.
 
Sv: Onanerande hund :-O !

En tid hos veterinären för kontroll tycker jag, för att kontrollera att allt är som det ska med snoppen.
 
Sv: Onanerande hund :-O !

Fast så plötsligt är det inte, han har gjort så förr, dock inte med den intensiteten som nu. Sen jag skapade tråden har han inte gjort det, så jag blir inte riktigt klok på vad som orsakar det, vet bara att jag vill få bukt med det innan det blir en djupt befäst (o)vana.
Hunden är kollad av veterinären, inga fel på honom, förhudkatarr, grus, pinnar och uvi har uteslutits.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nu har det gått tre veckor sedan Kryza gjorde illa sitt knä. Som det ser ut kommer hon förhoppningsvis opereras i slutet av september...
2
Svar
23
· Visningar
4 619

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp