Onormal Skärmförmörkning på batteridrift

escodobe

Trådstartare
För ett litet tag sen upptäckte jag något märkligt på min 1½ år gamla billiga laptop. När den går på batteridrift blir skärmen extremt mörk, det går knappt att se något alls i dagsljus. Så var den inte tidigare - dessutom har jag enligt mätaren MER batteritid än den hade som ny. (har dock ej testat) Jag har inte kört mkt med batteri alls och har försökt kolla på kontrollpanelen om jag ställt in något fel utan att bli klokare.
skärmen har flimmrat/slocknat ibland beroende på en kabel som satt tajt, men det har vi rättat till.

Sv: Onormal Skärmförmörkning på batteridrift

I Kontrollpanelen ska det finnas en ikon som heter någit i stil med "Energi- och sparalternativ" eller nåt liknande. Därunder ska man kunna göra inställningar för hur datorn jobbar under batteridrift, däribland hur mycket den ska mörka ner skärmen. Eller, jag gissar att man ställer in det där, har inte tillgång till nån Windows-dator i skrivande stund.

Sv: Onormal Skärmförmörkning på batteridrift

I Kontrollpanelen ska det finnas en ikon som heter någit i stil med "Energi- och sparalternativ" eller nåt liknande. Därunder ska man kunna göra inställningar för hur datorn jobbar under batteridrift, däribland hur mycket den ska mörka ner skärmen. Eller, jag gissar att man ställer in det där, har inte tillgång till nån Windows-dator i skrivande stund.

Jo, jag vet. Det är den jag försökt ändra på, utan framgång. Det är som om nån sladd eller lampa i skärmen slutar fungera när batteridriften går igång.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka