Önskevärden?

Trissa

Trådstartare
Om ni fick välja precis vilka värden ni skulle ha på ert hösilage, vilka skulle de bli? Och varför?

För avelsstoet?

För unghästen?

För tävlings/brukshästen?

Sv: Önskevärden?

Jag som har haft kallblod (och kommer att vilja ha det igen) skulle vilja ha värdena 4-5MJ/250smbrp-350smbrp /kg foder. :idea:

Då skulle jag kunna ge fri tillgång utan de riskerar att bli tjocka!

Till mitt kallblod skulle jag vill ha något med låga värden och en kvot på run 6. T.ex 4-5 MJ och 30 g Smrp per kg.

Det hade varit perfekt :)

Álin skrev:
Till mitt kallblod skulle jag vill ha något med låga värden och en kvot på run 6. T.ex 4-5 MJ och 30 g Smrp per kg.

Det hade varit perfekt :)

Hehe samma som jag då! Undrar just vad det kan bero på... :D :p

250-350 smrp/kg????

milly skrev:
Jag som har haft kallblod (och kommer att vilja ha det igen) skulle vilja ha värdena 4-5MJ/250smbrp-350smbrp /kg foder. :idea:

Då skulle jag kunna ge fri tillgång utan de riskerar att bli tjocka!

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 157
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 019
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Vad behöver man egentligen ge till sin häst utöver grovfoder såsom hösilage?
Svar
3
· Visningar
431
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023