Ont i halsen, tips?

Nu har jag haft ont i halsen i 9 dagar och jag tror jag avlider lite. Hör mest troligt till förkylningen från helvetet som tillslut börjat ge sig, men det halsonda hänger kvar.

Knaprar ipren och Alvedon och strefen ibland och då känns det bättre. Läkare har tittat i halsen senast i torsdags men säger att det bara är virus. Har lock för ena örat som nu tillslut verkar bli liiite bättre.

När borde jag be dem titta igen?
Någon som har något bra ofarligt dundertips (typ dansa baklänges runt huset i månsken) som hjälper eller snabbar på processen? Jag vill ju äta utan att vilja gråta igen. ;)

Hilfe!

Lider med dig! Är i samma sits, haft ont i halsen från och till sen efter nyår men nu under helgen har det verkligen blivit värre, så behöver också tips!
Tyckte strefen hjälpte mig förra året när jag hade långdraget halsont, men verkar inte ha samma effekt den här gången :(.
 
Tycker det är en djungel med halstabletter, vissa är bakteriedödande andra smärtstillande. Men mitt halsont beror ofta på virus (iaf de gånger jag tagit mig till läkaren efter halsont i flera veckor) vet inte om de halstabletterna hjälper mot virus också ?
Astaxin (antioxidanter) har vissa gånger hjälp mig när jag haft perioder då jag haft återkommande förkylningar/halsont i flera veckor.
 
Tycker det är en djungel med halstabletter, vissa är bakteriedödande andra smärtstillande. Men mitt halsont beror ofta på virus (iaf de gånger jag tagit mig till läkaren efter halsont i flera veckor) vet inte om de halstabletterna hjälper mot virus också ?
Astaxin (antioxidanter) har vissa gånger hjälp mig när jag haft perioder då jag haft återkommande förkylningar/halsont i flera veckor.

Ja, blir ju inte lättare när man ammar och 5 av 6 tabletter inte är ok..

Idag har jag haft lite mindre halsont. Fast det skumma är att det smyger på på kvällarna och blir värre även om det varit ok på dagen.

Lider med dig med. Hoppas det går över snart!
 
Ja, blir ju inte lättare när man ammar och 5 av 6 tabletter inte är ok..

Idag har jag haft lite mindre halsont. Fast det skumma är att det smyger på på kvällarna och blir värre även om det varit ok på dagen.

Lider med dig med. Hoppas det går över snart!

Oj ja det låter inte lätt när man inte får ta vilka halstabletter som helst!
Tycker också det brukar bli sämre på kvällar och morgonen!

Helt off topic, men vad är det för hundras på din profilbild ? :)
 
Oj ja det låter inte lätt när man inte får ta vilka halstabletter som helst!
Tycker också det brukar bli sämre på kvällar och morgonen!

Helt off topic, men vad är det för hundras på din profilbild ? :)

Det är en Kleiner Münsterländer. :) han är 9 år nu, men på bilden var han väl runt året om jag minns rätt.
 
Det är en Kleiner Münsterländer. :) han är 9 år nu, men på bilden var han väl runt året om jag minns rätt.

Okej dem är fina :) tänkte först om det var en stauby hound, mina föräldrar har den rasen :) och dem är inte så vanliga i Sverige. Dem har liknande färger men lite olika kroppsbyggnad.
 
Gurgla med Listerine!
Inte skönt och säkert inte så hälsosamt, men det brukar göra susen när jag har ont i halsen. Hade en pärs när vi var utomlands på mässa för några veckor sedan, med så ont i halsen så jag vaknade på natten av att det gjorde så ont att svälja. Efter första dygnet med gurglande (typ 4 gånger/dag) så gjorde det märkbart minde ont och efter tre dagar var allt halsont borta.
Eller corsodyl ;). Smakar dock värre, men har bättre effekt tycker jag.
 
Nu har jag haft ont i halsen i 9 dagar och jag tror jag avlider lite. Hör mest troligt till förkylningen från helvetet som tillslut börjat ge sig, men det halsonda hänger kvar.

Knaprar ipren och Alvedon och strefen ibland och då känns det bättre. Läkare har tittat i halsen senast i torsdags men säger att det bara är virus. Har lock för ena örat som nu tillslut verkar bli liiite bättre.

När borde jag be dem titta igen?
Någon som har något bra ofarligt dundertips (typ dansa baklänges runt huset i månsken) som hjälper eller snabbar på processen? Jag vill ju äta utan att vilja gråta igen. ;)

Hilfe!
Dåligt tips kan du få här :D whisky?/rom? ;) (har inga bra, men kanske bättre än att dansa baklänges i månsken i den här kylan)
 
Ingefärste i pulverform har jag använt de få gånger jag haft hemskt halsont, är för äckligt för att dricka annars. Kan säkert funka med vanlig påse med. Känns som det bokstavligen bränner bort allt dåligt i halsen, och sen är det bra i princip nästa dag, men man kanske ska vara lite försiktig om halsen känns väldigt trasig.
Och honung är ju aldrig fel.
 
I Nederländerna skall man ta sig ett hett bad, hinka i sig en halva kryddad genever o bädda ner sig o svettas ut skiten.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är förkyld (inte Covid) och har varit det i en vecka nu. Jag kracklar och hostar, är hes och lite snorig men ganska pigg. Hade...
2
Svar
27
· Visningar
2 541
Senast: Emtherlia
·
Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Börjar bli desperat!!!! Har varit förkyld sen 19 augusti. Sen övergick det sista veckan i augusti till influensa, följt av förkylning...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 693
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Jag har drabbat av den stora förkylningen från helvetet, funderar på om det kanske kan vara en släng influensa.. De senaste dagarna har...
Svar
4
· Visningar
16 669
Senast: Eloise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp