Ont i käken

Madick

Trådstartare
Igår började jag få ont i käken och det har accelererat och gör ONT nu. Höger sida längst bak och mest neråt. Vill trycka på muskeln för att få det att lätta men det gör det inte. Känns inget inuti munnen men kan det vara tänder ändå? Det börjar sprida sig så att det är ont som i en halvmåne från övre käken (kindbenet nästan) och ner till käkbenets undersida.

Vem söker man hjälp hos? VC eller tandläkare?
 
Hade en vän som hade liknande hon behövde rotfylla en tand. Fick gå på antibiotika först jag vet inte om det berodde på om inflammation eller nåt sånt. Men måste ju inte bero på tänder så man kan testa VC först kanske är betydligt billigare än tandläkare om det är något som inte är tandrelaterat.
 
Finns det möjlighet att det 'r en visdomstand som växer konstigt inuti? Chansen är väl hög att VC skickar vidare till tandläkare för röntgen.
 
Jag tror att jag skulle ringa min tandläkare först och fråga. Sedan kan tandläkaren antingen kolla först eller skicka dig till VC.
 
Finns det möjlighet att det 'r en visdomstand som växer konstigt inuti? Chansen är väl hög att VC skickar vidare till tandläkare för röntgen.
Men ja! Den visdomstanden har ju inte tittat fram än... säkert den som bråkar. Blir väl tandis då.
 
Men ja! Den visdomstanden har ju inte tittat fram än... säkert den som bråkar. Blir väl tandis då.

Jag blev tillsagd att jag inte hade en visdomstand i övre raden på vänster sida då jag var 29. För tydligen skulle den liksom ha kommit fram innan jag var 25 i så fall (ingen av mina kom fram innan jag var 25).

Som 31åring insåg jag chockerat i Juni att det nu helt plötsligt har tittat fram en liten bit av en tand där. Kommer ut på sniskan gör den också :crazy:

Hoppas att de kan lokalisera problemet och att det inte är för svårt att åtgärda!
 
Jag blev tillsagd att jag inte hade en visdomstand i övre raden på vänster sida då jag var 29. För tydligen skulle den liksom ha kommit fram innan jag var 25 i så fall (ingen av mina kom fram innan jag var 25).

Som 31åring insåg jag chockerat i Juni att det nu helt plötsligt har tittat fram en liten bit av en tand där. Kommer ut på sniskan gör den också :crazy:

Hoppas att de kan lokalisera problemet och att det inte är för svårt att åtgärda!
Jag har sett alla fyra på röntgen så finns gör de...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Bet mig själv i kinden väldigt rejält för några dagar sen. Det är väldigt svullet och gör rejält ont. Har svårt sova pga smärtan, för så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 641
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 153
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 789
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp