Bukefalos 28 år!

ont i knäna av nya skor?

Buck

Trådstartare
har köpt ett par ariat quantum som jag använt nu 2ggr, med och utan mjuka syntet chaps, och igår så fick jag ont i knäna :confused:, har ledade stigbyglar och inte haft problem i knäna på väldigt länge.
funderar om det är de nya skorna som gör det eller om det är för att jag inte har vinter ridstövlarna längre (de är i ngt mocka liknande läder och ger ett super grepp).
ariaten är väldigt stela i vristen vilket är bra då jag lätt trampar ner för mycket med hälen.

vad kan jag göra för att få mindre ont? kleta in chapsen i handbolls klister? köpa styva/hårda dressyr stövelskaft? lägga ariat skorna på hyllan och rida i vinterridstövlar året runt :p?

har en ny sadel på gång, den jag har nu är i syntet läder = blir lätt glatt i den. nästa sadel är i läder
 
Sv: ont i knäna av nya skor?

Vet inte varför du fått ont men det kan ju vara så att sulan är uppbyggd annorlunda än vad du är van vid och då får ont tills du vant dig.

Det är iaf väldigt vanligt att man kan få ont av det om du är van vid skor som inte är så formade så blir det en invänjningsfas för att man ändrar benställningen lite grann.
 
Sv: ont i knäna av nya skor?

Ja jag har lite felbelastnings problem, faller inåt så var lite därför jag köpte ariat skorna. Men att det skulle vara sån skillnad i ridningen hade jag ingen aning om :o.
Får väll stå ut helt enkelt ^_^, se om det blir lite bättre med oledade stigbyglar.
 

Liknande trådar

Utrustning är i behov av stela stövelskaft, har ridit i ridstövlar med grepp läder hela hösten/ vinter och saknar stödet från dem :(. har ett par...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp