stövelskaft tips?

Buck

Trådstartare
är i behov av stela stövelskaft, har ridit i ridstövlar med grepp läder hela hösten/ vinter och saknar stödet från dem :(.
har ett par ariat skor och ger bra stöd men ihop med mina syntet chaps så blir det glatt och ostabilt. funderar på stela chaps a là dressyr stövlar. i hoppningen så har jag oftast ridstövlar eller mina gamla chaps + sadelklister :p, så är ngt för dressyr ridning och trimning i långa läder som jag vill ha mer stöd för vristen.

har också en ganska begränsad budget så vill ha kvalitet och ett par chaps som håller formen länge, men kostar absolut max 1500kr.

några tips?
 
Sv: stövelskaft tips?

inga tips på märken? eller är det bara jag som har över rörliga vrister och vill ha mer stöd?
 
Sv: stövelskaft tips?

Tolga tycker jag är suveräna, kostar runt 1400 och håller både form och stöd.
 
Sv: stövelskaft tips?

Vilka ariat modeller är hårda i skaftet?
Har precis "upptäckt" tolga, tror det är en tolga hoppgjord jag har, köpt begagnad och den är :love: så letar lite runt efter en anatomiska med liten platta också :). Aldrig sett i affär, men aldrig letat heller.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag letar nu efter ridstövlar och behöver hjälp! :) Det lutar mot ett par bruna men har inte riktigt bestämt mig än. Jag ska både...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: Freazer
·
Utrustning har köpt ett par ariat quantum som jag använt nu 2ggr, med och utan mjuka syntet chaps, och igår så fick jag ont i knäna :confused:, har...
Svar
2
· Visningar
1 305
Senast: Buck
·
Utrustning Mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen (funktionella visserligen, men slitna och tråkiga) och jag börjar fundera på ersättare...
Svar
6
· Visningar
1 713
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Har tillslut fått inse att jag inte kan ha några vettiga ridstövlar pga. Mina korta ben, om jag inte vill måttbeställa ett par för typ 5...
Svar
0
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp