ont i kroppen hjälp

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare pandan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 035
P

pandan

hej var på kliniken idag md min travhäst när dom tar på hennes rygg och länd så sjunker hon i hop och hon är allmänt öm överallt. (musklerna?) vad är bra att ge är e-vitamin? massage? biolight? vill ju att hon ska bli bra. tills aken hör den att under hennes uppväxt så fick hon jätedåligt grovfoder och inget krafft foder så det kan ju vara nåt som sitter i sen dess för det är ju deras vikitgaste tid. vad kan jag gra för att hjälpa henne??

Sv: ont i kroppen hjälp

kotknackare? vad gölr man hjäääääälp

Fick du inga råd på kliniken?
Blev hon behandlad i ryggen?

nej dom pratade om att behandla i ryggen men ville inte göra det då hon ahr ne inplanerad start i början av maj.

är biolight nån ide?

pandan skrev:
hej var på kliniken idag md min travhäst när dom tar på hennes rygg och länd så sjunker hon i hop och hon är allmänt öm överallt. (musklerna?) vad är bra att ge är e-vitamin? massage? biolight? vill ju att hon ska bli bra. tills aken hör den att under hennes uppväxt så fick hon jätedåligt grovfoder och inget krafft foder så det kan ju vara nåt som sitter i sen dess för det är ju deras vikitgaste tid. vad kan jag gra för att hjälpa henne??

Hur gammal är hästen?
Varför var du in på klinik för det första, allmän koll bara?
Har inte du som ägare till hästen själv uppmärksammat detta problem?

Jag skulle försöka hitta orsaken, kyla, träning osv. innan jag ens funderade på att starta..... varför starta med en häst som uppenbarligen har problem istället för att starta en fräsch häst, tävlingsdagar finns det gott om

Annars är E-vitamin bra att ge för muskler. Massage och värme är inte heller fel att ta till

hon är 4 och ahr bara gjort 3 starter.det är tränaren som inte tyckte det var nåt problem. och säger att hon bara är sjåpig. hon har ju sprungit och varit så hela tiden och änå gått bra för henne. men jag är orolig. vill inte att te ska bli värre utan betyligt bättre. tror u backontrack filten är bra en är ju gansak yr man kanske kan ta nåt värmeliniment och sätta täcke sen?

pandan skrev:
hon är 4 och ahr bara gjort 3 starter.det är tränaren som inte tyckte det var nåt problem. och säger att hon bara är sjåpig. hon har ju sprungit och varit så hela tiden och änå gått bra för henne. men jag är orolig. vill inte att te ska bli värre utan betyligt bättre. tror u backontrack filten är bra en är ju gansak yr man kanske kan ta nåt värmeliniment och sätta täcke sen?

Sjåpig? :( :crazy:

Jag kan inte göra några rekomendationer här men det är inte så sällan det sitter innan för pannan på unghästarna, MEN såklart behövs en utredning innan man kör vidare!!!

Berätta var du bor så kan jag pm:a tips!

pandan skrev:

Suck, tyvärr är det väl bara att konstatera att du har en inskränkt tränare om denne anser att det bara är sjåpighet när kliniken faktiskt hittat något... :mad: :eek:
Är hästen så pass bra när den har ont i ryggen kan man ju tänka sig att den är betydligt bättre utan ryggproblem? Och fortsätter ni att tävla den med problemen så lär det nog inte bli så många fler starter? :(

Har du nu hittat problemet, sätt ner foten och säg att du vill ha henne fräsch innan nästa start. Du har mer att vinna än att förlora på det. :idea:

Jag har en travare som haft ryggproblem och hon har inte startat på 1,5 år pga att förra ägaren/tränaren inte var tillräckligt uppmärksam på sin häst. Hon har behandlats åtskilliga ggr av Equiterapeut, haft mycket BoT ryggvärmare (jag tycker den är bättre än täcke och liniment), stretching, massage och framför allt har hon jobbats med rörelser som stärker ryggen (timmar i skritt). Det har tagit tid men nu är ryggen vad jag kan bedöma helt OK, tyvärr är inte den häst frisk för det utan har även problem med bakknäna.

Start i maj tycker jag inte låter som en bra idé om det nu inte är något "litet" fel som ET eller massör kan fixa till. Men kolla upp vad det är...

/// ghost

ja men bore inte kliniken ha gjort något å vi var är. vad gör man åt det?
om et vore ett större fel bore väl om sagt att hon inte bore starta och behanlas? för dom sa bara tt behanlingen inte kunes göras om et blev start pga karensen

Var tränaren med? isf tog han det beslutet att hästen inte skulle behandlas pga inplanerad start i början av maj. Kliniken har inte gjort nåt fel då antagligen (gissar) tränaren nekat behandling pga start

jo han var med. mmmm får hopaps det blir bättre ska göra mitt bästa med massage och sen får vi se bilit det inte bättre blir det behandling och ingenstart.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite... 2
Svar
25
· Visningar
4 413
Senast: Eurydome
·
Hästvård Tappar snart hoppet helt och hållet och just nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre. Min häst (en 5årig korsning, överväxt... 2
Svar
23
· Visningar
3 742
Senast: MalanMjöl
·
E
Foder & Strö Jag behöver verkligen hjälp! Jag har en Varmblodsvalack på 11år. Lite förhistoria: Jag köpte honom 1februari i år, då såg han...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka