Bukefalos 28 år!

Ont i svanskotan efter förlossningen för 16 mån sen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Norrlänning

Trådstartare
Någon som vet vad det beror på eller vad man kan göra?

Jag har frågat barnmorskan på min ort men blev inte så nöjd med svaret.
Hon frågade om jag ramlat någon gång förut och slagit mej på svanskotan. Isf kunde det ha blivit att förlossningen förvärrade någon gammal "skada".
Men vad jag vet och kommer ihåg så har jag inte ramlat. Har heller inte haft ont på någe vis innan förlossningen.

Hon sa även att om det kom utav förl. så skulle det nog gå över snart.
Men "snart" borde väl ha varit redan?
Det är ju 16 månader sedan jag födde!

Det börjar bli mer och mer besvärligt att rida. Svårt att sitta på hårda stolar eller att sitta en längre stund.
Ligga är inga problem utan det känns enbart när jag sitt.

Vad beror det på?

Snälla kloka och erfarna bukesar, kan ni hjälpa mej så jag slipper sätta upp stjärten till "farbror doktorn" :crazy:
 
Sv: Ont i svanskotan efter förlossningen för 16 mån sen!

Hej! Jag hade ungefär samma problem som du ett tag efter min första förlossning och mitt förslag till dig är att gå till en duktig naprapat eller massör. Det onda kan komma från sätesmuskulaturen; alltså muskler, fästen och ligament där som är/har varit mycket spända en längre tid och därför gör ont. Detta kändes för mig som värk just från svanskotan. Jag fick hjälp av min duktiga naprapat med hela min rygg efter min förlossning och är jättenöjd med det. Det kan ju vara värt ett försök i alla fall! Lycka till! Mayara
 
Sv: Ont i svanskotan efter förlossningen för 16 mån sen!

Ett tips, lär dig att leva med det :smirk: ....
Fick en knäck på svanskotan vid min förlossning för snart 3 år sedan, kan fortfarande inte sitta längre stunder, då är jag helskrot i flera dagar.
kan få ont om jag går mycket osv.
Enligt min bm kunde det bli så.
Har pratat om det med en tjej till här på jobbet som fick samma sak, och hennes yngsta är väl 5 år tror jag, men det var nog med 7-8 åringen som det blev och hon lever med det än....
 
Sv: Ont i svanskotan efter förlossningen för 16 mån sen!

Tack för era svar!

Jag ser att det finns olika erfarenheter av det, det var ju positivt!

Får ta att prova en naprapat eller massör innan jag ger upp då och hoppas att dét hjälper. :)

Åter igen Tack!
 
Sv: Ont i svanskotan efter förlossningen för 16 mån sen!

Jag har träffat förhållandevis många kvinnor som fått kroniska problem efter förlossning gällande både svanskota och foglossningar.

Ca fyra personer har jag träffat som fått sluta rida av samma orsak...de blir inte av med sina problem och då är barnen rätt gamla nu.

Så, det verkar ju som att man kan råka ut för att man får bestående "men" efter förlossning/grav.
 
Sv: Ont i svanskotan efter förlossningen för 16 mån sen!

:crazy:
Sluta rida!

Nä fy sjutton det vill jag inte ska hända!

Men det är ju så konstigt, igår kunde jag rida utan problem och nu när jag sitter framför datorn får jag sitta lätt framlutad för att det inte ska göra så ont.
Andra dagar är det en pina att rida. :(

Usch...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag fick min dotter för snart 7 månader sedan (kejsarsnitt). Jag har kommit igång med ridningen igen och allt funkar bra. Men för några...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Barracuda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp