Ont om tjejer i åldern 16 till 19 år?

Hehe.. Situationen måste verkligen vara jobbig för dig..
Det är lite roligt att se din frustration
Jobbig?
Nja , tycker jag inte.
Möjligtvis å dina vägnar, kan ju inte vara lätt att få ens illusioner krossade så brutalt som skett det senaste halvåret.
För min egen del så går det knappast en dag utan att jag i någon av de stora tidningsdrakarna läser förslag som jag själv förespråkat under hela förra året ;)
 
Jag vänder mig emot att män skulle bli våldsamma pga att de inte har en relation med en kvinna.
Jag vänder mig emot att människor vänder sig emot all forskning som finns i världen. ;) Hur tänkte du här egentligen?

Det finns ingen forskning någonstans i världen som visar på att män blir mindre våldsamma i en grupp med bara män, utan snarare tvärtom så blir män mer våldsamma i grupper med bara män. Det är en av anledningarna till att USA, och nu även Sverige, vill ha med kvinnor i stridande styrkor. Förr ansågs kvinnor och homosexuella som veklingar som drog ner hela arméer ifall de fick vara med och strida. Nu har vi lärt oss att det blir betydligt lugnare och smartare ifall kvinnor och homosexuella är med.

Det finns dock ett undantag i mäns beteende och det är mäns riskbenägenhet vad gäller sig själva. Män i grupp är inte alls lika benägna att ta risker som utgör fara för liv och lem, förutom när kvinnor är med. En man som tex inte hade vågat att åka nedför en trapp med en skateboard ifall det bara var andra män i närheten, tar oftare beslutet att åka ned för trappen ifall det finns en kvinna att imponera på. Detta gäller främst yngre män, men riskbenägenheten finns i alla åldrar.

Mäns benägenhet att bli vildare och mer våldsamma i grupp är ju knappast något mänskligt heller. Vi vet tex att hingsbeten är betydligt vildare och våldsammare än beten i blandad grupp med gamla avelsston som matriarker.

Någon tog upp kvinnors benägenhet att bli kriminella på samma sätt som män blir och tyvärr är det tvärtom. Det är faktiskt så att kvinnor som är tillsammans med män är mer kriminella än singeltjejer eller tjejer som är i lesbiska förhållanden. Det beror på att många kvinnor följer männens väg. Det är väldigt sällan ensamma kvinnor begår mord. De är oftast medhjälpare....eller mördar sin man i hämnd.
 
Jag vänder mig emot att människor vänder sig emot all forskning som finns i världen. ;) Hur tänkte du här egentligen?

Det finns ingen forskning någonstans i världen som visar på att män blir mindre våldsamma i en grupp med bara män, utan snarare tvärtom så blir män mer våldsamma i grupper med bara män. Det är en av anledningarna till att USA, och nu även Sverige, vill ha med kvinnor i stridande styrkor. Förr ansågs kvinnor och homosexuella som veklingar som drog ner hela arméer ifall de fick vara med och strida. Nu har vi lärt oss att det blir betydligt lugnare och smartare ifall kvinnor och homosexuella är med.

Det finns dock ett undantag i mäns beteende och det är mäns riskbenägenhet vad gäller sig själva. Män i grupp är inte alls lika benägna att ta risker som utgör fara för liv och lem, förutom när kvinnor är med. En man som tex inte hade vågat att åka nedför en trapp med en skateboard ifall det bara var andra män i närheten, tar oftare beslutet att åka ned för trappen ifall det finns en kvinna att imponera på. Detta gäller främst yngre män, men riskbenägenheten finns i alla åldrar.

Mäns benägenhet att bli vildare och mer våldsamma i grupp är ju knappast något mänskligt heller. Vi vet tex att hingsbeten är betydligt vildare och våldsammare än beten i blandad grupp med gamla avelsston som matriarker.
Den biologiska människan ;)
 
Så du menar att eftersom kvinnor inte verkar påverkas så innebär det att män inte begår fler brott för att de är singlar? Hur får du ihop det resonemanget? Och vad tyder på att kvinnors brottsbenägenhet inte påverkas?

Ja om inte kvinnor som är singlar (eller homosexuella singelmän) begår fler brott så är det ju inte singlar som grupp som begår brott. Att män inte kan låta bli den brottsliga banan för att de inte har en kvinna (som håller ordning på dem?) är liksom något dessa heterosexuella män får jobba på, inte singlar som grupp.
 
Jag vänder mig emot att människor vänder sig emot all forskning som finns i världen. ;) Hur tänkte du här egentligen?

Det finns ingen forskning någonstans i världen som visar på att män blir mindre våldsamma i en grupp med bara män, utan snarare tvärtom så blir män mer våldsamma i grupper med bara män. Det är en av anledningarna till att USA, och nu även Sverige, vill ha med kvinnor i stridande styrkor. Förr ansågs kvinnor och homosexuella som veklingar som drog ner hela arméer ifall de fick vara med och strida. Nu har vi lärt oss att det blir betydligt lugnare och smartare ifall kvinnor och homosexuella är med.

Det finns dock ett undantag i mäns beteende och det är mäns riskbenägenhet vad gäller sig själva. Män i grupp är inte alls lika benägna att ta risker som utgör fara för liv och lem, förutom när kvinnor är med. En man som tex inte hade vågat att åka nedför en trapp med en skateboard ifall det bara var andra män i närheten, tar oftare beslutet att åka ned för trappen ifall det finns en kvinna att imponera på. Detta gäller främst yngre män, men riskbenägenheten finns i alla åldrar.

Mäns benägenhet att bli vildare och mer våldsamma i grupp är ju knappast något mänskligt heller. Vi vet tex att hingsbeten är betydligt vildare och våldsammare än beten i blandad grupp med gamla avelsston som matriarker.

Någon tog upp kvinnors benägenhet att bli kriminella på samma sätt som män blir och tyvärr är det tvärtom. Det är faktiskt så att kvinnor som är tillsammans med män är mer kriminella än singeltjejer eller tjejer som är i lesbiska förhållanden. Det beror på att många kvinnor följer männens väg. Det är väldigt sällan ensamma kvinnor begår mord. De är oftast medhjälpare....eller mördar sin man i hämnd.
Jag tror inte att en relation är det som avgör om en man blir kriminell eller inte.
 
Ja om inte kvinnor som är singlar (eller homosexuella singelmän) begår fler brott så är det ju inte singlar som grupp som begår brott. Att män inte kan låta bli den brottsliga banan för att de inte har en kvinna (som håller ordning på dem?) är liksom något dessa heterosexuella män får jobba på, inte singlar som grupp.

Hänger inte med. Nu säger du ju att män som är singlar begår fler brott samtidigt som du svarade ja på frågan om vi kan dra slutsatsen att män som är singlar inte begår fler brott eftersom kvinnor som är singlar inte gör det.

Edit: Tror jag förstår hur du menar nu. Dock så vet jag ingenting som tyder på att män och kvinnor påverkas annorlunda av att vara ofrivilliga singlar i frågan om brottsbenägenhet.
 
Om du som individ befinner dig i en trygg livssituation, med ett fast förhållande så är sannolikheten betydligt mindre att du hemfaller åt kriminalitet.

De flesta på kåken har trasiga förhållanden bakom sig.....
Men då har personen antagligen andra saker som gör att den är trasig. De flesta människor klarar av all leva utan förhållanden utan att bli kriminell.
 
Men då har personen antagligen andra saker som gör att den är trasig. De flesta människor klarar av all leva utan förhållanden utan att bli kriminell.
Återigen de flesta över huvudlaget hemfaller inte till kriminalitet. Vare sig de lever i hetro eller homosexuella förhållanden eller lever som singlar.
 
De manliga ideal som finns måste förändras. Samhället måste sluta se "boys Will be boys" och ursäkta mäns beteende. Män måste själva ta ansvar för sitt eget beteende.
Alla ska naturligtvis ta ansvar för egna val och egna beteenden.
Så har det nog alltid varit och så lär det nog förbli.
 
Jag tror inte att en relation är det som avgör om en man blir kriminell eller inte.
Och det är det ingen som säger heller. Det är betydligt fler parametrar än så.

Vad forskningen säger är att singelmän i grupp blir mer våldsbenägna. Det innebär inte att singeleremiten som skaffade sig en stuga ute i skogen någonstans i Norrbotten är killen som är våldsbenägen, bara för att han är singel. Vad som sägs är att män i grupp, speciellt yngre män i grupp, är mer våldsbenägna än killarna som har flickvänner och möjligtvis barn.

Sen är det givetvis så att det är en viss typ av kille som inte lyckas skaffa sig ett förhållande och en viss typ av stabilitet och dessa i grupp är betydligt värre än ett gäng homosexuella killar i grupp, eller ett gäng killar med flickvänner i grupp.

Det är alltså inte bara relationen som avgör utan andra saker också. Vad är det då som gör att singelkillarna hamnar i en grupp och där blir mer våldsbenägna än ifall de hade tjejer i sin närhet? Här är ju också annat att tänka på, men en bra liknelse är väl varför bolag med styrelser med jämlikhet mellan könen har högre lönsamhet - jo, därför att det finns olika tänkesätt som tillsammans blir riktigt bra. Kvinnor tänker i större utsträckning än män på andra värden än lönsamhet, tex arbetsmiljö, social corporate responsibility, etc, etc. Män tänker mer på lönsamhet och aktieägarnas utdelning. Tillsammans blir de riktigt bra. Kvinnor tenderar dessutom att tänka mer långsiktigt än män, vilket gör att könen kompletterar varandra bra även här i en styrelse. Männen står för snabba och bra beslut och kvinnorna driver på beslut som är bra långsiktigt så man slipper ta så många kortsiktiga beslut.

Singelmän i grupp tenderar att tänka väldigt likartat, varpå det lättare ballar ur än när någon flikar in en annan tankebana. Tex kan vi åka och bada istället för att råna pensionärer. Har det med att göra att tjejer måste ta hand om och mamma grabbarna? Har det med att göra att tjejer måste vara duktiga och stabila annars ballar männen runt omkring dem ut? Både ock. Killar klarar av att sköta sig om de vill, precis som det finns tjejgäng som är aggressiva. Men många gånger är det så att kvinnorna tänker lite annorlunda än vad männen gör och blir förvånade över hur korttänkta vissa män är, varpå de tar på sig ett ansvar för att allting ska fungera. Det ser vi väldigt tydligt i många förhållanden där kvinnorna upplever att de är projektledare för familjen och organiserar allting för att vardagen ska gå runt.
 
Sverige är väl det land i Europa med allra flest ensamhushåll (38%)? Vet inte könsfördelningen i dessa men misstänker att den är ganska jämn. Ensamhushållen är också ganska förknippade med storstäder, som i sin tur är förknippade med jobb och framtidstro. Jag tvivlar inte på att enkom män i grupp är mer våldsbenägna än blandade grupper, även om den individuella mannen naturligtvis är ansvarig för sin ev. brottsliga bana. Man kan jämföra med miljöfaktorn tillgång på alkohol och antalet som utvecklar en egen alkoholism. Så den effekten finns nog, och kommer säkert att fortsätta finnas ett bra tag. Jag är väl dock ganska icke-biologistisk i min generella hållning vad gäller könsroller, tror att människan är väldigt mycket mer utlämnad till omgivningsfaktorer (andras beteenden och förväntningar typ) än hennes könshormoners fördelning.

Aja, svävade iväg lite, men jag tror hur som att den ökande mängden singelhushåll gör oss bättre, kvinnor som män, på att vara singlar. Att singla loss är ett mkt rimligt och iaf någorlunda sanktionerat sätt att leva stora delar av sitt liv på. Tror denna samhälleliga inställning kommer göra de nu 16-19 åriga männens framtida singelskap lättare att bära och iaf väga upp för de potentiellt våldsskapande mekanismer som varit trådens dominerande farhåga
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp