Ont vid beröring

Agapi

Trådstartare
Jag har alltid haft väldigt lätt för att få blåmärken och minsta lilla beröring på huden kan göra sååå ont. Min pojkvän kan knappt ta i mig för att jag får så ont.
Allra värst är det på benen, de är alltid fulla av blåmärken. Om en katt går på mina ben är det så obehagligt att jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Vad beror detta på? Taktil allodyni (överkänslighet mot beröring)? Fibromyalgi?
Någon annan som har samma problem?
 
Sv: Ont vid beröring

-Det är inte normalt att få blåmärken för ingenting. Har du kollat blodvärdet och resonerat med dom i vården? Antagligen är du så rädd att det ska göra ont att det är därför som du är rädd beröring. Känner du till taktil massage? Det är mjuk, fin massage som är till för att den som får den ska koppla av. Den är inte alls svår att lära sig, lättare än vanlig klassisk. Din kille kan säkert lära sig att ge dig det om du tror att det skulle göra gott.
 
Sv: Ont vid beröring

Japp.

Finns inga "fel" mer än problem med sköldkörteln och är ganska "lättblödande". När min Russell går eller står på mig gör det fruktansvärt ont och om någon smeker på samma ställe länge än en liten stund så bränner det i huden. Får blåmärken på benen om jag sitter på fel sätt på jobbet (alltså av tryck mot stället där det blir blåmärke).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 830
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 082
Senast: Castellini
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 857
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp