Bukefalos 28 år!

Opal Viking fortsätter att leverera

Sv: Opal Viking fortsätter att leverera

..och trav-press, kommentatorer plus Nybrink fortsätter att såga Palle och kallar loppet för gratislopp :mad:

AM
 
Sv: Opal Viking fortsätter att leverera

Nog för att Jorma körde väldigt bra men trist att man bara hyllar kusken och inte hästen.
Det underlättar ju när hästen är så startsnabb som han är.
Tycker han gjorde ett mycket bra lopp i Söndags, kanske folk retar sig på att NE inte håller "tillräckligt låg" profil?
 
Sv: Opal Viking fortsätter att leverera

Men jag undrar jag (fortfarande) varför inte "palle" startar i Sverige och gör bra ifrån sig här. Det är nog därför de pratar ner honom lite men just detta loppet var Jormas förtjänst hästen duger inte riktigt till i årets Frankrike meeting. Men med perfekt kört lopp så kan många hästar hävda sig bra. Vi får se om hästen tävlar i Sverige i år och kanske får lite tyst på Nybrink o co. Jag gillar inte NE bara för att han är ett svin mot de som var runt honom och gjorde hästen till de han är idag, och en del på att han inte direkt kan säga att han har en bra häst men inte den bästa varenda eviga gång. Tråkig inställning på honom alltså.
 
Sv: Opal Viking fortsätter att leverera

Och ändå så är det Palle som är den bästa svenska tävlande hästen utomlands...

Själv tycker jag att grönsakshandlare passar på cirkus men för det så kan jag erkänna att t.ex Maharadjah är en jäkla bra häst...;)

AM
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Mellby Viking har inte haft lyckan med sig hittills i Frankrike men på söndag spänner han bågen – under sadel. Svensken är en av...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Norske Viking Va Bene noterades för en fin seger på Vincennes under söndagen när han för Matthieu Abrivard tog hem Prix de Châteaudun...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 446
  • Artikel
Hästnyheter Fyra blekingska ryttare är uttagna till två av de hetaste tävlingarna just nu. André Brandt tog vara på chansen och var bästa svensk i...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp