Operera eller inte?

Sv: Operera eller inte?

Jag opererade ett diskbråck som orsakade mycket svår ischias-smärta för drygt två år sedan. För mig var det inget svårt val då smärtan var så stark att jag helt enkelt inte fungerade över huvud taget. Efter MR konstaterade läkaren på ryggortopeden, där jag till slut hamnade akut, att "det var en rejäl blaffa till diskbråck, vi bör nog operera för det kommer ta för lång tid att självläka för att du ska stå ut".
Blev opererad akut dagen efter MR och vaknade upp helt smärtfri. Kunde börja promenera och röra mig på en gång, lite försiktigt givetvis men utan smärta. Även domningarna i foten försvann helt och hållet inom ett par månader, de kan ju hålla i sig och försvinner inte alltid.
Jag kan inte råda dig huruvida du ska operera dig eller ej men jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det. Var lite rädd för komplikationer innan men hade så fruktansvärt ont att jag till slut bestämde att det inte gärna kunde bli mer smärtsamt i vilket fall som helst.
Lycka till vad du än bestämmer dig för. Lider verkligen med dig, det var den absolut värsta smärta jag upplevt.
 
Sv: Operera eller inte?

Jag vet exakt hur det känns,i dec -jan ville jag amputera hö skinka och allt under den,men just nu har jag "bara" värk från skinkan till strax över knävecket,så det går att härda ut.

Men det lät ju lovande det du berättar,Tack! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp