Öppna/slutna på volt

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare lillskutt_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 371
L

lillskutt_

ja får inte in de där med öppna och slutna.... öppna är framdelen innanför och slutna bakdelen innanför så låångt fattar jag...men hur ställer man hästen i volten vid öppna och slutna... ?

hoppas på svar :banana:

Sv: Öppna/slutna på volt

Egentligen skulle man kunna säga att bakdelen/framdelen innanför voltspåret egentligen bara är skänkelvikning på böjt spår. I öppna och sluta ska inte hästen gå på 3 spår för att den tvärar utan för att den är böjd och formad i bålen. I en öppna med framdelen innanför spåret ska hästen vara ställd och formad ifrån rörelseriktningen, alltså i innersidan. I slutan ska den vara ställd och formad i rörelseriktningen också det i innersidan.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: tanten
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 723
Senast: Mirtai
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 345
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka