Bukefalos 28 år!

Ord mot ord om den inspända ponnyn

Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Man låter inte ponnyn "gå några varv" hårt inspänd för att ryttarinnan ska "lära sig" hur det inte ska se ut på en sådan här stor tävling. Van Baalen ljuger.
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

"Men ta den där om rödluvan också."

Man blir så trött, och det är tragiskt att sånna metoder lönar sig, efter som ponnyn är så framgångsrik.
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Ja, ibland är det synd att hästar är så snälla som de är... :(
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Men vad alla verkar reagera nu.. Anky rider sina hästar likadant och har gjort det länge, helt ihopdragna med mulen intryckt i bringan. Att inte hon har blivit fälld för djurplågeri. Helt sjukt att det kan accepteras..

Hoppas att tränaren i den här artikeln får böter eller något värre. Tränarens förklaring till anledningen varför ponnyn gick så inspännt är ju helt skrattretande och idiotisk.. Jävla IDIOT!!!!! :mad:

Vilken OTROLIGT fin ponny. En riktigt drömhäst!
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Ja de är inte roligt att folk speciell tränare som ska vara föredömmen gör på detta viset. Tyvärr är hon inte ensam.
Personligen tycker jag denna Ponny hingst inte har några ryggmuskler.:confused::eek:
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Men vad alla verkar reagera nu.. Anky rider sina hästar likadant och har gjort det länge, helt ihopdragna med mulen intryckt i bringan. Att inte hon har blivit fälld för djurplågeri. Helt sjukt att det kan accepteras..
Det var en annan tråd om ovan, den drog över till Ankis rollkur, och ingen där hade något gott att säga om henne och hennes ridning, till slut gick moderatorn in och sa till att tråden handlade om ponnyn och inget annat!
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Det var en annan tråd om ovan, den drog över till Ankis rollkur, och ingen där hade något gott att säga om henne och hennes ridning, till slut gick moderatorn in och sa till att tråden handlade om ponnyn och inget annat!
Glömde skriva att jag håller fullständigt med dig.
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Men fy, det ser ju ut som att ponnyn ska bryta nacken på vissa av bilderna. Usch, vilken dålig bortförklaring också! Jag blir så arg :mad:
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Jag har den nya fin fina grejen...:D
Man pircar hästen i mulen, binder den i hop med svansen så att huvudet kommer i position nästan i mellan frambenen, måste dock vara ovan knäna, för att få en fin rygg kurva måste man ha något taggit som sticker hästen i magen så fort den tar upp huvudet, detta stickiga är ihop kopplat med svans-mule. På detta sätt får man en fiiiin ostbåge form av ryggen...Percing ringen för mulen kan betällas i silver, guld eller smide. För de hästar som har kort svans finns löshår att betällas till.:angel:

Vad kommer att finnas härnäst?

Allvarligt talat, säg inte den som har missbrukat djuret både som proffs och amatör. Men ibland kan man ju undra hur folk tänker, eller inte tänkte...
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

förstår inte sånt här. Varför säger inte ryttaren emot?
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

om den bara sprang så ett varv skulle det vara alldeles för mkt!!!
skylla ifrån sig på ryttaren dessutom?! jag tker att ryttaren är lika skyldig som tränaren. även om det inte var hon som spände in den stod hon och såg på och avbröt inte:mad::cry:
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Jag fattar inte hur folk orkar lägga ner tid och energi på en sådan här sak,!! Jag va nere i freudenberg och tittade och tävlade och såg även när de longerade hästen och det va inte så farligt!

Ja menar det är ju hollands mest framgångsrika dressyrponny och folket runtomkring är ju proffs så de vet ja de håller på med! o jag tror inte att det är dom ända dressyr folket som gör så, och om det nu va så så borde konkurenterna sagt till överdomaren.... men neee dåå det va minssan ingen som gjorde, så jag tycker detta är en skit sak som alla ska glöma! men nu när alla har gjort så stor sak av det så är det väll klart att tex en dressyr ryttare och hennes mamma oxå vill ha en sån fin form på sin häst så de kommer väll oxå prov men sån hård innspäning.....

Det är ju i slut änden de och deras häst(tyvärr) som får lida , men jag tycker i alla fall att svensk ridport har vart väldigt klantiga med att ta upp det här eftersom det inte värkar förekomma i sverige , ialla fall inte på ponny och på tävlingar
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Ja menar det är ju hollands mest framgångsrika dressyrponny och folket runtomkring är ju proffs så de vet ja de håller på med!

De är måhända proffs men det är inte alltid de gör rätt för det.


o jag tror inte att det är dom ända dressyr folket som gör så, och om det nu va så så borde konkurenterna sagt till överdomaren.... men neee dåå det va minssan ingen som gjorde, så jag tycker detta är en skit sak som alla ska glöma!

Det är säkert inte bara dressyrfolket som gör så, håller med. Antagligen sa ingen till överdomaren för att de själva sysslar med sådan inspänning, skulle jag gissa iallafall.

men nu när alla har gjort så stor sak av det så är det väll klart att tex en dressyr ryttare och hennes mamma oxå vill ha en sån fin form på sin häst så de kommer väll oxå prov men sån hård innspäning.....

Det är ju i slut änden de och deras häst(tyvärr) som får lida , men jag tycker i alla fall att svensk ridport har vart väldigt klantiga med att ta upp det här eftersom det inte värkar förekomma i sverige , ialla fall inte på ponny och på tävlingar

Det förekommer i Sverige, så sent som igår longerades en häst på tok för mycket inspänd för en svensk dressyrtränare (tyvärr ingen kamera på plats).
Jag tycker det ska tas upp och göras en stor sak av. Ja, man riskerar att folk tar efter, men tas det inte upp alls riskeras istället att det blir helt normalt och ingen kommer bry sig längre. Dessutom har det varit ett samtalsämne under lång tid innan just den här händelsen inträffade.
 
Sv: Ord mot ord om den inspända ponnyn

Ja de är inte roligt att folk speciell tränare som ska vara föredömmen gör på detta viset. Tyvärr är hon inte ensam.
Personligen tycker jag denna Ponny hingst inte har några ryggmuskler.:confused::eek:

Inga ryggmuskler??????????:crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) När ägaren på torsdagsmorgonen gick ut för att ge shetlandsponnyn Korven frukost möttes han av lösa skinnstycken på ponnyns...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Maléne
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Så här långt har 24 fälttävlanshästar testats. Alla provsvaren har varit negativa...
Svar
0
· Visningar
718
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Vad tror ryttarna om den nationshoppning som börjar i dag söndag? Här är några synpunkter och tankar...
Svar
0
· Visningar
708
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Isabell Werths lagguld på torsdagen var hennes femte OS-guld. Det påpekar arrangörerna...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp