Ork? Långt!

Sv: Ork? Långt!

13 timmar vill jag nog ha det till, 18 timmar är för mycket till o med för mig.:D

Någon dag i veckan hämtar min mamma upp sonen på dagis och är i lekparken tills jag slutar och kör hem oss sen. Då är vi hemma strax före kl 18.:love:

Det är klart det inte är en hållbar situation, jag är fullt medveten om den som sagt.. Men det är inte så enkelt att ändra på den.
 
Sv: Ork? Långt!

Fast VARFÖR måste ni promt träffas hemma hos dig då ? Visst fattar jag väl du vill träffa din man, men du kanske ska sparka igång din man litegranna. Han verkar mest bara såsa på enligt mig.
 
Sv: Ork? Långt!

Därför att jag inte vill träffas hos honom då jag inte har körkort, jag tar mig ingenstans utan sitter fast ute i "bushen" då.. :p
Jag bor i stan, han bor 8 mil ut i skogen typ..


Den här helgen har faktiskt varit riktigt bra, trots att jag fick ett anfall över att jag var tvungen att ha kalas för 3åringen, ville inte alls ha folk bland mina kartonger eller städa heller för den delen.:D
Men maken bokade kvarterslokalen. Enkelt, lättstädat och bra.
Maken har också sprungit varje gång ongen vaknat på natten och låtit mig sova (nja, det gör jag ju såklart inte ändå, men..)
Nästa helg ska jag äta kräftor med kompisar och sen åka 60 mil enkel med en kompis som ska titta på en häst osv. Maken får ha barnet själv. ;)
 
Sv: Ork? Långt!

Jag tycker också moped. Så du får kortare dagar. Sedan anser jag att på hans helger kan han ta lilla barnet och åka. Då får du andas också och framförallt tid med ditt stora barn på egen hand. Om han inte har råd att åka skulle jag kräva att han jobbade ihop de pengarna eller sålde någonting. han ska inte kunna skylla på lite pengar så att du till slut kommer att bli utbränd.
Jag skulle inte heller tillåta tv och dator under gdagtid på helgen det finns jobb att göra då eftersom du omöjligt kan hinna i veckorna. att någon kom till mig och var lat skulle inte vara okej helg efter helg...
Bra gjort av din mamma! Vad säger hon som ser detta på nära håll och säkert vill ditt bästa?
Jag skulle även vara riktigt upprörd över respektlösheten med dagisblanketten för det är ett hån mot dig och min kärlek skulle fått sig ett hack.
 
Sv: Ork? Långt!

Jag tycker också moped. Så du får kortare dagar. Sedan anser jag att på hans helger kan han ta lilla barnet och åka. Då får du andas också och framförallt tid med ditt stora barn på egen hand. Om han inte har råd att åka skulle jag kräva att han jobbade ihop de pengarna eller sålde någonting. han ska inte kunna skylla på lite pengar så att du till slut kommer att bli utbränd.
Jag skulle inte heller tillåta tv och dator under gdagtid på helgen det finns jobb att göra då eftersom du omöjligt kan hinna i veckorna. att någon kom till mig och var lat skulle inte vara okej helg efter helg...
Bra gjort av din mamma! Vad säger hon som ser detta på nära håll och säkert vill ditt bästa?
Jag skulle även vara riktigt upprörd över respektlösheten med dagisblanketten för det är ett hån mot dig och min kärlek skulle fått sig ett hack.


Moppe? Har du sett vart jag bor? Med två meter snö och minus 35 grader känns inte moped så lockande. :D

Mamma är mest sur på hans kommun som inte tycker han behöver nån plats eftersom jag kan ha barnet..
Jaja, vi får se hur det blir i augusti med nya boendet.
 
Sv: Ork? Långt!

Fast det kanske funkar tills du flyttar:p du kunde fått ta min om det inte vore för att det är en sån man måste ha förarbevis på :p
 
Sv: Ork? Långt!

Haha, tack Karro.;)

Men nu är det bara 7 dagar kvar, sen är maken jobblös.:bump:
(Sjukt att vara glad över det..)
Sen flyttar jag ju i augusti och då blir allt bättre, så jag får härda ut en vecka till.
Då får vi närmare för äldsta sonen så vi kan gå tillbaka till varannan vecka där med, vi får samma dagis, och allt blir helt enkelt bättre.

Så nu släpper jag den här tråden, tus´n tack för pepp! :D
 
Sv: Ork? Långt!

Nu har ju inte jag barn ännu.... Men som jag ser det så är det ju inte barnet/barnen som är problemet! Det är ju det totala avsaknaden av vettig kommunikation mellan er två vuxna.

Om ni är överens om att dela på ansvaret för barnen så får ni ju i lugn och ro - utan barn - sätta er ner och diskutera fram en lösning som fungerar för er BÅDA!
Ordna en utomstående barnvakt för en kväll om det krävs och sätt er ner och gör ett regelrätt schema om så behövs.

Ja, yngsta sonens pappa har ont om pengar, men du håller på att kollapsa av trötthet!
Hur löser man den ekvationen?
Kan soc. gå in och stötta er?
Kan ni gemensamt lägga pengar på barnvakt en kväll/vecka så du får lite andrum och hinner ta hand om dej själv?
Om det inte går, kan ni byta barnpassning med någon annan "halvt ensamstående" förälder så ni får en kväll var utan barn?

Oavsett vilken lösning det blir så måste den ju diskuteras fram ev er vuxna med målsättning att ni båda får så mycket ut av dealen som det bara går!

Lycka till!
/Swat
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 426
Senast: Amha
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 319
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 552
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 658
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp