Ork på burk. Finns det..?

Regret

Trådstartare
Jag älskar hösten och vintern. Mörkret och myset 😍🍁🍂❄️🌨️
Men jag blir också så jädrans trött.. Jag vill så mycket men finner mig ibland sittande som en säck morötter i soffan. Kan somna närsomhelst och varsomhelst. Jag vet vad som måste göras, och så finns allt det som jag vill göra också. Kan göra listor men de prickas sällan av och blir istället hjälpmedel att tända brasan med..

Kan man köpa ork på burk? Eller är jag en björn som borde gå i ide?

Har ni tips på hur man får energi och ork nu när mörkret drar in?
 
Jag är i stallet på morgonen, det kan jag rekommendera om möjlighet finns. Skönt att tanka dagsljus innan jobbet.

Dessutom ser jag till att ha nödproviant i stallet - torkad frukt (i mitt skåp), macka, choklad.

Någon dag i veckan är jag där på eftermiddagen och det tycker jag är störigt. Stallet fullt av folk, mörkt, ridhuset fullt, kallt...:angel:
 
Jag är i stallet på morgonen, det kan jag rekommendera om möjlighet finns. Skönt att tanka dagsljus innan jobbet.

Dessutom ser jag till att ha nödproviant i stallet - torkad frukt (i mitt skåp), macka, choklad.

Någon dag i veckan är jag där på eftermiddagen och det tycker jag är störigt. Stallet fullt av folk, mörkt, ridhuset fullt, kallt...:angel:
Det där med choklad.. Har märkt att jag söker mig till sötsaker. Helt över gränsen för vad jag normalt brukar inta. Det är såklart för att få snabb energi men det är ju inget bra alternativ 😫
 
Lyssna på kroppen.Se djur och naturen de "jobbar" på mindre under den mörka tiden.Det hade vi människor också mått bra av.Har själv turen att leva ett liv där jag/familjen kan ta det lugnare vintertid😃
 
Det där med choklad.. Har märkt att jag söker mig till sötsaker. Helt över gränsen för vad jag normalt brukar inta. Det är såklart för att få snabb energi men det är ju inget bra alternativ 😫
Nej, såklart inte om man äter choklad jämt. Jag är i stallet innan jobbet så jag brukar äta min lunchlåda där innan jag åker vidare. :)
 
Dagsljus!
För mig gör det mycket att vara ute på dagen när det är ljust.
Jobbar gärna på kvällen när det ändå är mörkt och man bara skulle suttit som en säck potatis i soffan.
 
D-vitamin var helt revolutionerande för mig! Förra vintern tappade jag allt i december och var så trött att jag knappt tog mig ur sängen. Var hos läkare och tog prover och jag hade förstås ordentlig D-vitaminbrist. Blev stor skillnad när nivån gick upp :). För att komma igång om dagarna gör jag stallet klart på morgonen innan jobbet. Dels blir jag piggare och dels är det superskönt att ha det klart när jag kommer hem från jobbet, då är det bara att rida kvar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp