Orkar inte mer...*ömktråd*

alice

Trådstartare
...eller rättare sagt, min plånbok orkar inte mycket mer. Sista november betalade jag 2000.- i veterinärkostnader. Inte mycket kan tyckas, men eftersom jag går på studielån är det en förmögenhet.
Nu är det dags igen! :cry: Vi har haft ett misstänkt kvarka-fall i stallet, men proverna från denna häst kom tillbaka negativa. Skönt tänkte vi! Men idag när jag kom till stallet var en häst snorig, hostig och hade feber. När min häst kommit in från hagen var även han snorig, men inte hostig. Hade ingen feber att tala om. Imorgon kommer veterinären och tar prover för kvarka och antagligen blir det en kur antibiotika. Har def inte råd med detta just nu. Usch, vet inte hur det ska gå. Hoppas verkligen inte att det är kvarka iaf. Men vi blir ju lite misstänksamma när fler hästar insjuknar efter en kort tid.
Kan vanliga förkylningar uppstå "spontant" i stall utan smitta utifrån? Har vi tur är det vanlig förkylning, men det är ju inte mycket som talar för det just nu.
Just nu önskar jag att jag hade börjat med modellflygplan, knypplat eller något annat som inte kostar flera tusen i veterinärräkningar.

Förlåt, men jag behövde skriva av mig. :cry: Tack för att ni finns...

//Alice - förtvivlad
 
Usch, vilket jobbigt läge :(.....Det löser sig nog säkert till det bästa i slutändan....Vet hur det är att vara fattig student,, kanske ska ta upp ditt förslag på modellflygplan,, fast med min tur så går säkert de också sönder :confused: :D
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
2 517
Senast: Gotthard
·
Hästvård Vi fick ta bort en av våra hästar som hastigt blev sjuk förra veckan. Vad den blev sjuk i kommer vi nog tyvärr aldrig få veta eftersom...
Svar
14
· Visningar
4 465
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 635
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Hej! Min häst har varit lite hostig under någon vecka och andats lite konstigt (tänk er att det låter som ett flygplan typ :p), men inte...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: Beelly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp