A
akktern
Jag vet inte vad jag ska göra med min hund, STOR hanhund på ett år, (vit herdehund) han klarar inte av att se andra hundar på promenad, han blir galen, fullständigt galen och enda sättet för mig att kunna hålla honom är att sätta upp strypet vid nacken, så han inte får luft typ, JAG KLARAR INTE AV ATT HÅLLA HAN HELT ENKELT. Han har varit såhär sen förra våren när han var valp, det har hittills inte gått att träna bort, vi har tränat massor, vissa dagar har det gått bättre, på brukshundklubben orkar han inte hålla på efter en stund för det blir för mkt, sålänge ingen går för nära honom. Han har fått träffa snälla hundar att leka med och det gör han gärna, han har aldrig visat agressiva tendenser när han har kommit fram till en hund, eller den har kommit till han, men när han går i koppel på promenad blir han vansinnig när han ser en annan hund, det ser ut som om han vill slita den andra hunden i stycken och låter så med. Finns folk som sagt åt mej att ignoprera honom när han gör så, lite svårt när man knappt kan hålla kräket :smirk:
jag som ville träna en massa lydnad, agility, spår med honom när jag köpte honom, men inget av det kommer ju gå när han är såhär
Vi bor i stan så vi möter ju mkt hundar ute också...
vill ju inte göra mej av med honom eftersom han är så mysig annars...
Har en instruktör som hjälper mig och vi har börjat med klickerträning, det går jättebra, sålänge ingen hund e med, hennes hundar går bra, för de har han lärt känna nu...
Suck.. jag orkar inte ha det såhär, jag drar mig för att gå ut med honom nu
jag som älskar att gå långa promenader men nu är det inte kul längre.
jag som ville träna en massa lydnad, agility, spår med honom när jag köpte honom, men inget av det kommer ju gå när han är såhär
vill ju inte göra mej av med honom eftersom han är så mysig annars...
Har en instruktör som hjälper mig och vi har börjat med klickerträning, det går jättebra, sålänge ingen hund e med, hennes hundar går bra, för de har han lärt känna nu...
Suck.. jag orkar inte ha det såhär, jag drar mig för att gå ut med honom nu