Orolig för fölet :S

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Zab
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 640
Z

Zab

Hej! Fodrade hästarna idag som vanligt när jag plötsligt ser hur ett av de där vita plastnäten som man har runt vissa hö(silage)balar blåser in i hagen och islandshäst fölet på sisådär 9 månader glatt mumsar det i sig.. x_x
Får väl halvt panik medans alla varningar och berättelser om söndersnörda tarmar etc etc spelas upp för mitt inre öra, rusar in i hagen, griper tag i fölet, öppnar munnen på det och sticker imn halva armen i halsen för att dra upp det förhatliga plastnätet...
Jag tror att jag fick ut hela biten och hoppas att om något finns kvar inne i fölet ska det transporteras ut utan skador.. håller koll på hästen genom fönstret nu men är ändå orolig.. :S

(tur att fölet är så tamt att man kan rusa upp till det och bända upp munnen utan att få någon värre reaktion än ett förvånat tuggande.. x)
Men usch..jag är väl bara löjlig egentligen..

Sv: Orolig för fölet :S

Tur att dsu var där o såg det hela! Duktig bebis du har som står o lugt o stilla när man komer rusandes oxå! Det är nog ingen fara ska du se! men det klart att man blir lite orolig! men du såg det o avbröt fölisen i tid, så det är nog lungt ska du se!

Sv: Orolig för fölet :S

Ja, verkligen! Nu har vi dessutom flyttat all plast från balarna så att det inte kan blåsa in mer:idea:
Hoppas att jag fick bort allt bara, jag såg inte hur stor bit hon tuggade i sig ordentligt..

Hehe, underbart föl, Silver:P Väldigt lugn och snäll. (Inte mitt dock, jag arbetar bara här..x) Har gjort det i ett par veckor än så länge. )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka